Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ju planerat och jag har till november på mig så det är lugna puckar. I princip ingen ränta heller.

Oj, rejält mycket att man kan hålla på och skatteplanera trots skuldsättning. Jämkning är nytt för mig också tills bara någon månad sen. Har det nu för första gången men hade nog tänkt att ändra igen sen om nu inte det händer som är största orsak. Fast blir väl avslag på skuldsanering säkert. Då ger jag upp och börjar nolltaxera. Sen om några år kanske sparat ihop 10-15% till ett engångserbjudande utanför synliga tillgångar. Vilket dom borde vara nöjda med då när dom redan nu säljer kors och tvärs för 15% och om 4 år med noll i inkomst kanske 5-7% iallafall en förhoppning om väljer plan B eller C här.. ursäkta bara att svävade iväg här

Oj, rejält mycket att man kan hålla på och skatteplanera trots skuldsättning. Jämkning är nytt för mig också tills bara någon månad sen. Har det nu för första gången men hade nog tänkt att ändra igen sen om nu inte det händer som är största orsak. Fast blir väl avslag på skuldsanering säkert. Då ger jag upp och börjar nolltaxera. Sen om några år kanske sparat ihop 10-15% till ett engångserbjudande utanför synliga tillgångar. Vilket dom borde vara nöjda med då när dom redan nu säljer kors och tvärs för 15% och om 4 år med noll i inkomst kanske 5-7% iallafall en förhoppning om väljer plan B eller C här.. ursäkta bara att svävade iväg här
Har du inledande ska du nog inte jämka.

Har du inledande ska du nog inte jämka.

Det har jag inte men skulle kunna vara snart som är framme i kön, så kanske inte så smart oavsett även om jag tänkt lite andra saker och närmast glömt bort ansökan tills nu idag. Tror att jag inte kommer orka med 5-6år ytterligare, känns som borde ha sonat redan för mitt delvis och periodvisa svåra mentala handikapp. Undermedvetet förstör chanser på egen hand så och både slipper besvikelse och har nån att skylla på så att kan fortsätta otryggt för det är tryggt.

Med risk för att låta dum men har aldrig lagt in några ändringar förut in min deklaration men here i goes.
Från januari till sista maj i fjol bodde jag med min dåvarande pojkvän eftersom att han bodde på den orten jag arbetade och jag fick inte tillåtelse att hyra ut min lägenhet i Skåne andra hand eftersom att jag inte hade en tidsbegränsad anställning enligt hyresvärden. Så jag betalade ett tag för dubbla boenden åkte ner en del till Skåne och jobbade extra också från där jag bodde innan för att tjäna extra pengar och att hitta fast jobb i Skåne. Är det här något jag ska lägga in i min deklaration? Det kostade ju mig en hel del pengar så tänkte att det är värt att fråga.
Det låter som om du skulle kunna ha rätt till avdrag för dubbla boenden. Kolla in reglerna på Skatteverket.

Hej! En fråga angående deklarationen. Jag deklarerade idag och det stod att belopp att få tillbaka är 7600 ungefär. Nu är jag hemma för jag är förkyld och varit hemma sen i torsdags förra veckan. Jag har skulder på runt 400 tusen, så dem ska ju dra mina skattepengar innan jag ser synen av dem. Men är det möjligt att få tillbaka dem utan att dem drar bort dem direkt? Med tanke på corona. Jag bara tänker att nu framöver kommer jag ha sjuklön 80% på två av jobben. Det kan bli så att mitt jobb stänger och då kommer jag inte kunna arbeta hemifrån. (Förskola)

Pengarna ryker tyvärr.

Hej! En fråga angående deklarationen. Jag deklarerade idag och det stod att belopp att få tillbaka är 7600 ungefär. Nu är jag hemma för jag är förkyld och varit hemma sen i torsdags förra veckan. Jag har skulder på runt 400 tusen, så dem ska ju dra mina skattepengar innan jag ser synen av dem. Men är det möjligt att få tillbaka dem utan att dem drar bort dem direkt? Med tanke på corona. Jag bara tänker att nu framöver kommer jag ha sjuklön 80% på två av jobben. Det kan bli så att mitt jobb stänger och då kommer jag inte kunna arbeta hemifrån. (Förskola)

Nej. Krävs lagändring

Kan någon förklara för mig vad för typ av resor man har rätt att göra avdrag för? Jag har ingen koll. Något mer man får göra avdrag för?

Det låter som om du skulle kunna ha rätt till avdrag för dubbla boenden. Kolla in reglerna på Skatteverket.

Tack för svar! Jag ska kolla upp det! Känns ju ok att vänta på mer pengar snarare än att bara få 2 k innan påsk.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp