Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej usch va tråkigt :(
Har du inget mer du kan dra av ? Resor till jobbet tex
Jo då. Ska dra av för resor och sen så saknas större delen av ränteutgifterna till Brixo, så när allt är fixat borde det bli ca 2000 som ska in.

Då har du den högre räntan på den skulden också

Va?
Vilken utav dessa nedan menar du att jag faller under?
Hög ränta är basräntan plus 15 procentenheter, alltså 16,25 procent. Hög ränta beräknas på underskott.

• där betalningen inte är gjord på förfallodagen. Ett sådant underskott kan exempelvis ha uppstått på grund av en inlämnad skattedeklaration där ingen betalning har skett, eller att du inte har betalat in den slutliga skatten på förfallodagen
  • där betalningskrav har skickats ut. Den höga kostnadsräntan beräknas fram till dess att underskottet betalas eller till den dag då beloppet överlämnas till Kronofogden
  • som beror på skönsbeskattning. Skönsbeskattning innebär att du inte har lämnat någon deklaration och att Skatteverket därför har uppskattat till exempel din inkomst.

130.000 ?:eek:. Hur är det möjligt fyfan vad deprimerande det lät.

Det är ju planerat och jag har till november på mig så det är lugna puckar. I princip ingen ränta heller.

Va?
Vilken utav dessa nedan menar du att jag faller under?
Hög ränta är basräntan plus 15 procentenheter, alltså 16,25 procent. Hög ränta beräknas på underskott.

• där betalningen inte är gjord på förfallodagen. Ett sådant underskott kan exempelvis ha uppstått på grund av en inlämnad skattedeklaration där ingen betalning har skett, eller att du inte har betalat in den slutliga skatten på förfallodagen
  • där betalningskrav har skickats ut. Den höga kostnadsräntan beräknas fram till dess att underskottet betalas eller till den dag då beloppet överlämnas till Kronofogden
  • som beror på skönsbeskattning. Skönsbeskattning innebär att du inte har lämnat någon deklaration och att Skatteverket därför har uppskattat till exempel din inkomst.

Rätt. Ränta blir det, är under visst belopp man slipper det också vill jag minnas. Skönt att räntan går ner när det restförs till kfm. Är rätt unikt

Det är ju planerat och jag har till november på mig så det är lugna puckar. I princip ingen ränta heller.

Ah okej. Ja visste du om det så är det ju Såklart en helt annan sak.
Men ändå helt sjukt 130K :facejoy:

Rätt. Ränta blir det, är under visst belopp man slipper det också vill jag minnas. Skönt att räntan går ner när det restförs till kfm. Är rätt unikt

Ja men jag har under 2% ränta om jag betalar till Skatteverket i år vid förfallodatumet. I runda slängar tjänar jag åtminstone 150.000 på detta då jag betalat av en mängd SMS-lån, krediter och skit.

Ja men jag har under 2% ränta om jag betalar till Skatteverket i år vid förfallodatumet. I runda slängar tjänar jag åtminstone 150.000 på detta då jag betalat av en mängd SMS-lån, krediter och skit.
Ja räntan ligger väl på strax under 2% för att höjas om du inte betalar tillbaka 12/11. Så har jag förstått det som

Kopierat från skatteverkets hemsida:

Om du vill ändra något som gäller inkomster eller utgifter som du hade under 2019 (deklarationen 2020) kan du logga in i e-tjänsten Inkomstdeklaration 1 och ändra uppgifterna. Du kan använda e-tjänsten fram tills den stänger i december 2020.

Bra information, ställer till det lite eftersom beloppet ska betalas igen inom 30 dagar.
Men är det runt 25,000 dom ska ha in på nedskrivning av 75.000 så går det att lösa en månad när man har bättre lön i kombination med att ta betalningsfria månader hos ett par aktörer. Vart hittar du den kalkylatorn på skatteverket? Om jag ändrar i säg Juni, uppdateras underskottet på min UC nästkommande månad i Juli?

Bra information, ställer till det lite eftersom beloppet ska betalas igen inom 30 dagar.
Men är det runt 25,000 dom ska ha in på nedskrivning av 75.000 så går det att lösa en månad när man har bättre lön i kombination med att ta betalningsfria månader hos ett par aktörer. Vart hittar du den kalkylatorn på skatteverket? Om jag ändrar i säg Juni, uppdateras underskottet på min UC nästkommande månad i Juli?

30 % av 75 000 kr är 22 500 kr.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp