Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Behöver er hjälp!
Kan man skicka in deklarationen som den är och få sina pengar i april och sedan i efterhand registrera reseavdraget? Vill ju ha pengarna i april men vill även ha pengarna för resorna någon som vet om det är okej att göra så?

Behöver er hjälp!
Kan man skicka in deklarationen som den är och få sina pengar i april och sedan i efterhand registrera reseavdraget? Vill ju ha pengarna i april men vill även ha pengarna för resorna någon som vet om det är okej att göra så?

Japp, bara att ändra.

När kan man ändra? I april då så fort de andra pengarna är inne?

När kan man ändra? I april då så fort de andra pengarna är inne?

... och när isåfall den andra utbetalningen kommer ske om man gör den direkt efter utbetalning? Lutar åt att jag kommer göra samma sak (addera resor till/från jobb i efterhand).

... och när isåfall den andra utbetalningen kommer ske om man gör den direkt efter utbetalning? Lutar åt att jag kommer göra samma sak (addera resor till/från jobb i efterhand).
Gjorde så för ett par år sen. Ändrade strax efter att skatteåterbäringen kommit i april. Den andra utbetalningen kom ganska snabbt. Nån vecka efter ändringen om jag inte minns fel.

Hej,

Nu står jag inför ett val som säkert många andra gör, om man ska ändra underskott i deklarationen för att förbättra chans till samlingslån.

Hur fungerar egentligen detta? Om jag går in och ändrar och sedan skickar in deklarationen, när uppdateras ny inkomst och underskott?
Eftet att man sökt samlingslån och vill ändra tillbaka, när kan man förvänta sig att få tillbaka pengarna?

Jag ändrade också ner underskottet.

Med risk för att låta dum men har aldrig lagt in några ändringar förut in min deklaration men here i goes.
Från januari till sista maj i fjol bodde jag med min dåvarande pojkvän eftersom att han bodde på den orten jag arbetade och jag fick inte tillåtelse att hyra ut min lägenhet i Skåne andra hand eftersom att jag inte hade en tidsbegränsad anställning enligt hyresvärden. Så jag betalade ett tag för dubbla boenden åkte ner en del till Skåne och jobbade extra också från där jag bodde innan för att tjäna extra pengar och att hitta fast jobb i Skåne. Är det här något jag ska lägga in i min deklaration? Det kostade ju mig en hel del pengar så tänkte att det är värt att fråga.

Mycket matnyttigt här, letat lite på halvfart efter möjliga val vid deklaration nu, tänkte inte på denna sida förrens akut behöver belåna mig mera.

Har ett ganska stort överskott som jag undrat om kan göra något mer med än skänka bort till kronofogden.

Japp, bara att ändra.

Det gäller allt i deklarationen va och i 5 år? har bara skrivit på alla år innan senaste tiden tror ja, skulle kunna ha haft dubbelt boende och sånt för 5 år sen och kommit på nu om jag fattat rätt? eller resor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp