Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man ska deklarera aktier manuellt som står med på deklarationen kommer man få sen utbetalning då eller får man fortfarande i april?

Fick i juni förra året när jag var tvungen att gå igenom några värdepapper i deklarationen. Gick inte att skicka in deklarationen utan att gå igenom det.

Fick också min deklaration nu..

inkomst 407.500:-
Underskott 55000:-

Är underskottet mycket för den inkomsten eller ”normalt”? Bör jag sänka den inför samlingslån?

Förra året hade jag inkomst 430 000 och underskott 175 000 ;)

iår inkomst 480 000 och underskott 130 000

Om du vill sätta det i perspektiv, varit sjukt belånad dock :/

Om man ska deklarera aktier manuellt som står med på deklarationen kommer man få sen utbetalning då eller får man fortfarande i april?
Juni blir det då då det ska lämnas en K4 blankett =ändring, komplettering.

Haft jämnkning förra året och fick deklarationen nu får tillbaka 4200kr

minskat räntekostnaderna med 40 000 samt ökat inkomsten med nästan 45 000, synd bara att första prickarna på krf trillat in, så UC lär inte bli bättre :)
Grattis vännen :)

Någon mer än jag som har fått fel uppgifter om inbetald ränta till Brixo i deklarationen? Enligt kontrolluppgiften från Brixo har jag betalat in 4270kr men i deklarationen står det 470kr.
Kontaktade kundtjänst och fick detta svar:

"Hej!

Beloppet på 470kr är de beloppet du har betalat in mellan november till december för ditt Brixo lån och Flexkontot du har hos oss. Beloppet som även ska vara 3800kr som har betalats mellan januari till oktober 2019 är inskickat till Skatteverket via posten då detta var från ett gammalt system. Vi vet ej vad Skatteverket har gjort med dessa uppgifter som vi har lämnat in men vi har i alla fall skickat in de rätta uppgifterna till dem. Det du kan göra är att du kan ändra i din deklaration och skriva att du har betalat 4270kr i ränta år 2019 till Brixo AB.

Med vänliga hälsningar,

Brixo Kundtjänst
"

Senast ändrad:
Någon mer än jag som har fått fel uppgifter om inbetald ränta till Brixo i deklarationen? Enligt kontrolluppgiften från Brixo har jag betalat in 4270kr men i deklarationen står det 470kr.
Kontaktade kundtjänst och fick detta svar:

"Hej!

Beloppet på 470kr är de beloppet du har betalat in mellan november till december för ditt Brixo lån och Flexkontot du har hos oss. Beloppet som även ska vara 3800kr som har betalats mellan januari till oktober 2019 är inskickat till Skatteverket via posten då detta var från ett gammalt system. Vi vet ej vad Skatteverket har gjort med dessa uppgifter som vi har lämnat in men vi har i alla fall skickat in de rätta uppgifterna till dem. Det du kan göra är att du kan ändra i din deklaration och skriva att du har betalat 4270kr i ränta år 2019 till Brixo AB.

Med vänliga hälsningar,

Brixo Kundtjänst
"

Fick samma svar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp