Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Otroligt bra tillfälle till att söka skuldsanering! Speciellt om du är ikapp med lånen idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Håller verkligen med. Exakt så!

Jag skrev ett första utkast
Renskriver utkastet, tar tips av ChatGPT
Funderar någon dag på vad jag vill lägga till/ta bort, stukturera om
Skriver ett andra utkast, lägger till bra tips från personliga brev till jobbansökan som kan ge ett positivt intryck
Renskriver det igen
Reviderar brevet igen till ett tredje utkast, formulerar vissa stycken/flyttar något för en bättre röd tråd
Funderar någon dag till på saker jag ska lägga till eller ta bort, ändringar jag vill göra.
Reviderar igen, byter ut vissa ordval som säljer in mig starkare och en mer psykologiskt positiv effekt och intryck

Sådär höll jag på till en kanske 5e eller 6e version av brevet innan jag var nöjd och skickade in det. Ett tips är att när man är klar, ta minst en dag på dig att fundera. Ofta kommer man på något i efterhand man ville lägga till eller ändra. Har man skickat in det så är det svårare att motivera mindre ändringar. Sen när man är "klar" igen så får man gärna vänta ytterligare en dag för att se om man kommer på något.

Tog mig säkert 2 veckor och 50 timmar innan jag blev helnöjd med mitt personliga brev som jag då skickade in till min ansökan. Sen i samtalet så hade jag brevet framför mig och visste var nyckelargumenten var som jag ville trycka på i samtalet.

Ett personligt brev kan du lägga ner hur mycket tid du vill före du skickar in det. I ett samtal så är det väldigt mycket svårare att vara lika förberedd.
Dessutom så får man ett SMS med tid när mötet/samtalet ska ske. Då är det enkelt att ha allting framför sig och kan ha planerat allt i lugn och ro.

50 timmar jobb för något som bara kommer skumma igenom en gång? Jaja..

Håller verkligen med. Exakt så!

Jag skrev ett första utkast
Renskriver utkastet, tar tips av ChatGPT
Funderar någon dag på vad jag vill lägga till/ta bort, stukturera om
Skriver ett andra utkast, lägger till bra tips från personliga brev till jobbansökan som kan ge ett positivt intryck
Renskriver det igen
Reviderar brevet igen till ett tredje utkast, formulerar vissa stycken/flyttar något för en bättre röd tråd
Funderar någon dag till på saker jag ska lägga till eller ta bort, ändringar jag vill göra.
Reviderar igen, byter ut vissa ordval som säljer in mig starkare och en mer psykologiskt positiv effekt och intryck

Sådär höll jag på till en kanske 5e eller 6e version av brevet innan jag var nöjd och skickade in det. Ett tips är att när man är klar, ta minst en dag på dig att fundera. Ofta kommer man på något i efterhand man ville lägga till eller ändra. Har man skickat in det så är det svårare att motivera mindre ändringar. Sen när man är "klar" igen så får man gärna vänta ytterligare en dag för att se om man kommer på något.

Tog mig säkert 2 veckor och 50 timmar innan jag blev helnöjd med mitt personliga brev som jag då skickade in till min ansökan. Sen i samtalet så hade jag brevet framför mig och visste var nyckelargumenten var som jag ville trycka på i samtalet.

Ett personligt brev kan du lägga ner hur mycket tid du vill före du skickar in det. I ett samtal så är det väldigt mycket svårare att vara lika förberedd.
Dessutom så får man ett SMS med tid när mötet/samtalet ska ske. Då är det enkelt att ha allting framför sig och kan ha planerat allt i lugn och ro.
Så du lägger ned 50h på ett brev för att i nästa tanke tycka det är en bra idé att låta bli att fortsätta betala på skulder innan du får besked?

Hur du beter dig framöver visar nog mer för en handläggare än vad du skriver i ett brev : )

Jag skrev ett personligt brev. Handläggaren hade läst det och tyckte det var tydligt och bra. Det vart inte mycket frågor i samtalet eftersom jag hade skrivit rätt detaljerat i brevet. Vet inte varför det skulle vara negativt. Jag drog dock ingen snyft historia eller liknande.
Gött, jag skrev inget "personligt brev", detta varken efterfrågades eller diskuterades under samtalen (2st}.

Så du lägger ned 50h på ett brev för att i nästa tanke tycka det är en bra idé att låta bli att fortsätta betala på skulder innan du får besked?

Hur du beter dig framöver visar nog mer för en handläggare än vad du skriver i ett brev : )
Och verkar tycka att det är konstigt när jag och andra varnar för att följa råden..

Hela den här tråden är bara konstig och lite oroväckande. Uppmuntra till att släppa sina lån för att det är lång väntetid innan de kikar på ansökan och spara pengar, betala av så mycket som möjligt istället på smålånen är nog ett klokare val.
Vad händer om du inte får inledande eller beviljat, jo du sitter rejält i skiten. Dessa råd från folk med för mycket tid över ska man ta med en nypa salt och prata istället med folk som vet vad de gör och hur saker fungerar och vad som kan hända vid ett avslag.
Visst får man mycket hjälp här men i slutändan måste man nog kontakta berörd myndighet och ta ett beslut därefter.
Önskar alla lycka till med era ansökningar men tänk till lite grann .

Det är inget konstigt.

Det var handläggaren på kommunen som rekommenderade mig att släppa skulderna i samband med ansökan, eftersom att det inte gick runt längre.

Vilket även var en punkt i personliga brevet. Förklarade att jag fått hjälp med att släppa mina skulder efter möte med kommunens skuldrådgivare. Detta i syfte om att bland annat spara ihop en buffert när eventuell skuldsanering inleds.

Skrev också något i stil med att jag noggrant följt alla de råd och rekommendationer jag fått, i syfte att stärka min ekonomi och öka min allmänna skälighet och förutsättningar till skuldsanering.

Så det betende du pratar om är baserat på de rekommendationer som jag fått för att stärka mitt case.

Senast ändrad:
Det är inget konstigt.

Det var handläggaren på kommunen som rekommenderade mig att släppa skulderna i samband med ansökan, eftersom att det inte gick runt längre.

Vilket även var en punkt i personliga brevet. Förklarade att jag fått hjälp med att släppa mina skulder efter möte med kommunens skuldrådgivare. Detta i syfte om att bland annat spara ihop en buffert när eventuell skuldsanering inleds.

Skrev också något i stil med att jag noggrant följt alla de råd och rekommendationer jag fått, i syfte att stärka min ekonomi och öka min allmänna skälighet och förutsättningar till skuldsanering.

Så det betende du pratar om är baserat på de rekommendationer som jag fått för att stärka mitt case.
LånsUtanPapper-även om du har fel och det inte behövs något brev (jag vet inte)det viktiga är att du försöker hjälpa andra och du anstränger verkligen dig och det förtjänar allt beröm. Det som du gör är i god tro.

LånsUtanPapper-även om du har fel och det inte behövs något brev (jag vet inte)det viktiga är att du försöker hjälpa andra och du anstränger verkligen dig och det förtjänar allt beröm. Det som du gör är i god tro.
Den goda tron har passerats dock

Den goda tron har passerats dock
Om alla skulle vara villiga att hjälpa som han skulle det vara underbart, du t.ex.(som är mycket kunnig och insatt)för det mesta bara kommenterar och påpekar andras fel utan att informera och förklara.Ta inte illa upp.

Om alla skulle vara villiga att hjälpa som han skulle det vara underbart, du t.ex.(som är mycket kunnig och insatt)för det mesta bara kommenterar och påpekar andras fel utan att informera och förklara.Ta inte illa upp.
Har förklarat för denne så många gånger. Förklaringar och svar på saker hjälper inte för en rättshaverister, det fortsätter bara med långa skrivelsen om samma sak, gärna kryddat med fetstilat understruktet, kursivt och text i olika färger i en enda röra där personen tycker något är extra viktigt att peka på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp