Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Otroligt bra tillfälle till att söka skuldsanering! Speciellt om du är ikapp med lånen idag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kan inte tänka mig att vem som helst kan ringa och fråga KFM om en person har skuldsanering, sen kräva att få ut uppgifterna som står i ansökan. Däremot står det säkert att man har skulder och skuldsanering om nu någon gör ett registerutdrag. Men detaljerna tvivlar jag starkt på
I princip hela UCs verksamhet går ut på att sälja uppgifter som de inhämtat gratis från Kronofogden.

Jag har ingen aning vad du svarar på nu.
När man begär någons uppgifter från KFM så får man ett registerutdrag. I detta ingår inte själva ansökan är jag rätt säker på

Alla inkomna handlingar till en myndighet är offentlig handling.
Aja, vi lägger väll ner diskussionen om detta. Kanske har fel, men tycker det är skevt.

Undantag måste dock finnas: Jag kan inte ringa försvarsmakten och begära Saabs ritningar för ett nytt JAS plan.

Det finns ingenting som heter registerutdrag hos Kronofogden.
Aja, vi lägger väll ner diskussionen om detta. Kanske har fel, men tycker det är skevt.
Det är fritt fram att tycka det.
Vill du ändra på lagarna, rösta på det parti som vill som du.
Finns inget sådant parti, bilda ett.
Vi har nämligen föreningsfrihet i Sverige.
Också fri opinionsbildning.
Tillika offentlighetsprincipen...

Jo.
Det är en del av offentlighetsprincipen som hela demokratin vilar på.
Sen kan hela eller delar av handlingen sekretessmarkeras eller inte lämnas ut.
Om så beslutas lämnas en hänvisning om hur man överklagar beslutet om att sekretessmarkera / inte lämna ut handlingen.

En typisk grej som jag kan tänka mig skulle sekretessmarkeras i en handling är tex en del känsliga uppgifter i personliga brev man fått in utan önskemål i skuldsaneringsansökningarna. Man kan ju tex där tryckt på att man haft njursten hösten 1991 och skrivit några enkla sidor om den saken. En sådan sjukdomsuppgift skulle man nog inte släppa ut.

Att sekretessmarkera saker är tidskrävande. Inte gjort jättemånga gånger. Senast var det någon som ville ha ut uppgifter som omfattades av förundersökningssekretess hos Polis/åklagare. Den personen var inte jättenöjd över att få ut ca 1,5 A4 men endast ca 30-40 ord synliga, typ "Kronofogden" "och" "men" och liknande.

Undantag måste dock finnas: Jag kan inte ringa försvarsmakten och begära Saabs ritningar för ett nytt JAS plan.
Det låter bra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp