Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering

Stämmer det att du skickade in omprövningen 23/8 och fick beslutet 14/11?

Jag väntar fortfarande, inte hört nåt alls och börjar bli otålig det var en liten liten ändring, dom kanske bara kasta ansökan i sjön haha
Ja det stämmer
Ja fast du bör ju ändå få nåt beslut?

Ja det stämmer
Ja fast du bör ju ändå få nåt beslut?
Tack för svar!
Men då fick du ditt beslut 3v 1dag efter, så troligtvis väntar dom de 3 veckor borgenärerna har på sig. Så 26e november bör jag få beslut då. Jag somnar om till dess

Fortfarande inte hört nåt. Ringde kfm förra veckan och fråga, och de bolla runt mig bland massa olika personal, tills någon hittade info att borgenärerna hade till 2a dec på sig att svara.

Frågade då om man kunde få veta beloppet i nya betalplanen, men fick då till svar "är ju inte säkert att den höjs". Nähä, varför är ny betalplan skickad till borgenärerna då? Då blev jag omkopplad igen men gav upp och la på mellan signalerna.

Fortfarande inget svar. Mailade kfm i måndags men inget svar på det heller :D

Nu fick jag svar bara för det, att mitt ärende är under utredning, och att det skickats till borgenärerna för yttrande. Därefter kan de börja utreda

Nu blev man ju lite nervös, utreda vadå? Det är en omprövan att betala mer

Kapar tråden, hoppas det är ok?
Om man bedöms betala mer efter omprövning, ska man då betala in mellanskillnaden som engångsbelopp? Kan ju bli några kronor extra under handläggningstiden.

Nu fick jag svar bara för det, att mitt ärende är under utredning, och att det skickats till borgenärerna för yttrande. Därefter kan de börja utreda

Nu blev man ju lite nervös, utreda vadå? Det är en omprövan att betala mer
handlar det om en stor ökning?
jag har fått till mig att när man omprövar, och omprövningen resulterar i ett nytt beslut, med en ny betalplan, oavsett om det gäller att betala mer eller mindre, så ska borgenärerna få ca 3 veckor på sig att yttra sig, innan KF skickar ut ett nytt beslut.

handlar det om en stor ökning?
jag har fått till mig att när man omprövar, och omprövningen resulterar i ett nytt beslut, med en ny betalplan, oavsett om det gäller att betala mer eller mindre, så ska borgenärerna få ca 3 veckor på sig att yttra sig, innan KF skickar ut ett nytt beslut.
Nja, ett par tusen, men med tanke på att saneringen är rätt färsk blir det nog en ökning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp