Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering

Det står de handlägger ärenden som kom in 28/8, jag skickade in min den 23/8…men inte hört något, så vet ju inte var min ansökan är i processen. Det stod det skulle ta 5 månader när jag sökte..därför jag tänkte de även räknar med handläggningstid annars går de ju på 3 månader
Men tycker det ändå borde gå via borgenärerna innan? För en rättssäker process?
behöver man inte godkänna betalplan vid omprövning dom man gjorde vid första beslutet
Ring o hör om din ansökan börjat handläggas.
Omprövade aldrig själv något så hur processen ser ut vet jag inte. Har dock för mej att jag läst här att vid ny betalplan så betalar man på den nya först månaden efter el ditt fall isf i januari då dec är betalfri.

Det verkar vara helt olika.
Jag har blivit kontaktad på alla omprövningar, och alla gånger förutom en, har dom ringt. Ställt sina frågor sedan fått vänta.
Sist fick jag förklarat att om förändringen är tillräckligt stor för att ett nytt beslut ska tas, så har borgenärerna ca 3 veckor på sig att yttra sig, innan man får det nya beslutet.

För info: Fick beslut idag om att betala mer, utan någon kontakt alls gäller från december men dock betalfritt så ju så i praktiken i januari iaf. Så det tog 10-14 dagar att handlägga för dem.

För info: Fick beslut idag om att betala mer, utan någon kontakt alls gäller från december men dock betalfritt så ju så i praktiken i januari iaf. Så det tog 10-14 dagar att handlägga för dem.
Hörde dom inte ens av sig när de började handlägga ansökan? Ingenting alltså?

Ah, tråkigt. Då får säkert jag också betala mer snart, inte hört ett ljud trots att de handlägger ansökningar som kom in efter min
Jag visste ju att min skulle leda till betala mer, så ingen överraskning att det blev så, men trodde nog ändå man skulle fått höra nåt att de börjat eller så. Men men

Jag visste ju att min skulle leda till betala mer, så ingen överraskning att det blev så, men trodde nog ändå man skulle fått höra nåt att de börjat eller så. Men men
Ja, man borde ju få en betalplan iallafall så men själv kan dubbelkolla att allt blivit rätt.

Du skickade in din ganska exakt två veckor före mig, så antar jag får vänta lite till.

Ja, man borde ju få en betalplan iallafall så men själv kan dubbelkolla att allt blivit rätt.

Du skickade in din ganska exakt två veckor före mig, så antar jag får vänta lite till.
Ja här kom ju betalplanen med beslutet, men kanske är så när det är en uppenbar höjning eller sänkning att de bara tar beslut och delger det.

Ja här kom ju betalplanen med beslutet, men kanske är så när det är en uppenbar höjning eller sänkning att de bara tar beslut och delger det.
Stämmer det att du skickade in omprövningen 23/8 och fick beslutet 14/11?

Jag väntar fortfarande, inte hört nåt alls och börjar bli otålig det var en liten liten ändring, dom kanske bara kasta ansökan i sjön haha

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp