Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning skuldsanering

Bytte jobb.

Så när jag slutade på mitt gamla arbete hade jag typ 40 semesterdagar kvar som jag fick i pengar + slutlön.
Okej då förstår jag, jag gjorde en omprövning i somras och fick svar nu nyligen….avslag trots att jag tjänat rejält mycket mer ett antal månader men det är inte bestående därav avslag….men förvånande ändå!!

Okej då förstår jag, jag gjorde en omprövning i somras och fick svar nu nyligen….avslag trots att jag tjänat rejält mycket mer ett antal månader men det är inte bestående därav avslag….men förvånande ändå!!

Vilket belopp och hur länge har du hat sanering?

Min kommer definitivt ökas då jag tjänar mycket mer nu än när saneringen började. Men ville mest veta om risk finns jag ska betala in redan från slutet november högre, men det borde det väl inte bli? Haft tufft komma ikapp flera månader trots högre lön just för jag hade så lite inkomst ett bra tag, så hade behövt november och december med innan det höjs (vet december är betalfri)

Min kommer definitivt ökas då jag tjänar mycket mer nu än när saneringen började. Men ville mest veta om risk finns jag ska betala in redan från slutet november högre, men det borde det väl inte bli? Haft tufft komma ikapp flera månader trots högre lön just för jag hade så lite inkomst ett bra tag, så hade behövt november och december med innan det höjs (vet december är betalfri)
Ok hur mycket mer tjänar du nu? Och hur länge har du haft sanering?

Du betalar inte retroaktivt om din betalplan höjs efter omprövning. Precis som man inte får tillbaka pengar om man får en lägre betalplan pga minskad inkomst.

Du betalar inte retroaktivt om din betalplan höjs efter omprövning. Precis som man inte får tillbaka pengar om man får en lägre betalplan pga minskad inkomst.
Det vet jag. Undrade om det är risk det hinner komma beslut nu för ny betalplan sista november

Det vet jag. Undrade om det är risk det hinner komma beslut nu för ny betalplan sista november
Ok, missförstod ditt inlägg. Har din omprövning börjat behandlas? Har den inte det så är risken minimal.

Ok, missförstod ditt inlägg. Har din omprövning börjat behandlas? Har den inte det så är risken minimal.
Det står de handlägger ärenden som kom in 28/8, jag skickade in min den 23/8…men inte hört något, så vet ju inte var min ansökan är i processen. Det stod det skulle ta 5 månader när jag sökte..därför jag tänkte de även räknar med handläggningstid annars går de ju på 3 månader
Men tycker det ändå borde gå via borgenärerna innan? För en rättssäker process?
behöver man inte godkänna betalplan vid omprövning dom man gjorde vid första beslutet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp