Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning hos KFM – någon fått svar efter ansökan i september?

Jag skickade in ansökan om omprövning i mitten på oktober och fick mail i början av januari.. beslut i slutet på januari och ny plan from nu i februari.

Vet inte vad kronofogden håller på med. Jag skickade in i mitten på september och har fortfarande inte fått något beslut. Skickade in uppgifter till handläggaren via mail för en månad sedan som hon ville ha svar på. Svarade samma dag. Fortfarande inget beslut eller ens återkoppling. 5 månader. Suck.

Vet inte vad kronofogden håller på med. Jag skickade in i mitten på september och har fortfarande inte fått något beslut. Skickade in uppgifter till handläggaren via mail för en månad sedan som hon ville ha svar på. Svarade samma dag. Fortfarande inget beslut eller ens återkoppling. 5 månader. Suck.
De tog nog typ ganska exakt 3 veckor från mailet som jag fick med frågor och som jag svarade på samma dag tills beslutet kom.
Låter länge 5 månader men det är väl pga överbelastning på handläggarna säkert.

Såg någon siffra om målsättning i slutet av året, tror det var typ 25 dagar för att påbörja handläggning av omprövning och 280 dagar för vanliga ansökan

Jag frågade handläggaren när hon ringde mih vad som hade dröjt, och hon sa att borgenärerna ska ju få säga sitt också. Hade tagit tid att få in deras yttranden tydligen

Jag tänkte skicka in omprövning idag med anledning av höjd lön. Fått nytt jobb och tjänar 5000 kr mer. Däremot har övriga levnadsomkostnader och resekostnader också ökat men gör det för säkerhetsskull. Handläggaren bad mig skicka in kompletterande mejl med info om sambos lånekostnader. Detta togs det inte hänsyn till vid min ansökan. Är det någon som varit med om att man tagit hänsyn till det? Jag frågade också om mina borgenärer behöver ta ställning och enligt handläggaren är det KFM som tar beslutet, jag har förstått på vissa inlägg att man väntat på att borgenären ska ta ställning. Ska detta beslut skickas ut till samtliga precis som vid inledandet? Kan borgenär motsätta sig omprövningsbeslutet och kräva att man ska betal mer än vad man i nuläget gör om beslutet visar att man får avslag på sin ompröving?

De tog nog typ ganska exakt 3 veckor från mailet som jag fick med frågor och som jag svarade på samma dag tills beslutet kom.
Låter länge 5 månader men det är väl pga överbelastning på handläggarna säkert.
Får man fråga varför du omprövat och vilka frågor ville de ha svar på? Jag känner mig nojjig över att min ansökan om omprövning ska leda till att saneringen upphävs.

Får man fråga varför du omprövat och vilka frågor ville de ha svar på? Jag känner mig nojjig över att min ansökan om omprövning ska leda till att saneringen upphävs.
Den kan inte upphävas på egen omprövning, så det ska du inte oroa dig för.

Den kan inte upphävas på egen omprövning, så det ska du inte oroa dig för.
Ok, inte ens om man anmäler förändringen flera månader efter? Jag började nytt jobb i höstas. Känner mig extremt orolig nu när ansökan väl är inskickade

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp