Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omprövning hos KFM – någon fått svar efter ansökan i september?

God kväll,

Skickade in en omprövning under förra veckan tillsammans med våran budgetrådgivare på kommunen, har ett ökat betalutrymme på 4000:- min fru har ett ökat betalutrymme på 2000:-
Denna ökningen beror på löneökningar samt att vi har sagt upp fritidsplatser för 2 barn.
Detta är innan en kommande flytt som kommer öka våran boendekostnad med ca 2000:-/mån.
Vi valde tillsammans med våran budgetrådgivare att inte ompröva min frus ökade betalutrymme.

Fick mail idag om att omprövningsansökan är mottagen.
beräknad väntetid var 1 månad.

Ser att en stor del av alla som skriver är oroliga för kommande beslut på omprövningar, hur kommer det sig?
Man kan ju som jag tolkat det inte få en avslutad sanering när man själv gör en omprövning, utan man får i vissa fall en justerad betalplan utefter sina ny ekonomiska förutsättningar.

Ok, inte ens om man anmäler förändringen flera månader efter? Jag började nytt jobb i höstas. Känner mig extremt orolig nu när ansökan väl är inskickade
Får man fråga varför du omprövat och vilka frågor ville de ha svar på? Jag känner mig nojjig över att min ansökan om omprövning ska leda till att saneringen upphävs.
Jag fick ny befattning på jobbet och höjde lönen med typ 4000 kr så jag hade mer betalutrymme därav omprövning.
Jag skickade in precis när jag började på jobbet
De kollar ju med skatteverket vad man tjänat och om man tjänat mer än man uppgett så fick iaf jag frågor om det.
fick fråga om ändringar utgifter/kostnader och anledning till det
Tror inte de va mer än så..

Jag hade dock fått slutlön med obetald semester/ komptid utbetalt på nov lön så de låg högre än vad jag uppgett så de räknade ut nåt snitt som blev lite mer än de nya betalningsutrymmet.
Men jag tänker att det jämnar ut sig.

Problemet är ju dock att en borgenär kan ha hunnit före med sin omprövan om skribenten avvaktat så många månader.
Jag ringde KFM innan och rådfrågade, det lät inte som att någon skickat in utan de rådde mig att göra det själv. Kan inte tänka mig att en borgenär skulle upptäcka det förens föregående års inkomst reggats hos Skatteverket. Det är från sep jag fått höjd lön

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp