Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu behöver jag verkligen hjälp.

Hahaha detta måste ändå va bland det roligaste jag läst. Jag som lovade att inte kommentera i denna tråd. Sååååå du tror att ”alla” eller ”ni” som du uttrycker det försöker alltså rädda hennes man??? Inte för att folk kanske menar att hon kommer må MYCKET bättre efter hon lagt korten på bordet? Det kan inte va det alltså? ”Vi” försöker bara rädda hennes man för att vi känner igen oss i det hennes man blir utsatt för? Råd-polisen här har talat verkar det som:)

Känns ju inte som ämnet i sig är nått att ha roligt över men kul om jag kan få nån att skratta.

Läs igen. Det jag menar är att jag flrdtpr att det känns väldigt viktigt att trycka på att hennes man skall bli insatt i situationen för att de som "varit" mannen så klart önskar att de själva fått reda på det tidigare innan det blivit kfm mm. Själv klart vill ni hjälpa henne. Men jag står fast vid att jag tror att det är folks känslor kring det hela som styr hur man svarar och agerar speciellt om man har en igenkönningsfaktor (precis som jag själv automatiskt lite lite mer utgår från spelarens perspektiv men försöker så gott jag kan vara objektiv.)

När folk själva tar upp att de blivit drabbade så tolkar jag det som att de väger in sina sympatier för mannen utifrån egna erfarenheter vilket är som jag skrev helt förståeligt och narturligt så funkar människan.

Känns ju inte som ämnet i sig är nått att ha roligt över men kul om jag kan få nån att skratta.

Läs igen. Det jag menar är att jag flrdtpr att det känns väldigt viktigt att trycka på att hennes man skall bli insatt i situationen för att de som "varit" mannen så klart önskar att de själva fått reda på det tidigare innan det blivit kfm mm. Själv klart vill ni hjälpa henne. Men jag står fast vid att jag tror att det är folks känslor kring det hela som styr hur man svarar och agerar speciellt om man har en igenkönningsfaktor (precis som jag själv automatiskt lite lite mer utgår från spelarens perspektiv men försöker så gott jag kan vara objektiv.)

När folk själva tar upp att de blivit drabbade så tolkar jag det som att de väger in sina sympatier för mannen utifrån egna erfarenheter vilket är som jag skrev helt förståeligt och narturligt så funkar människan.
Ja mycket du tolkar verkar det som. Som att ”vi” här som blivit utsatt (enligt dig) ska ta av oss offerkoftan och sluta försöka ”rädda” hennes man...
Eftersom du kapat tråden verkar det som att detta är mer känsligt för dig än någon annan här.
I vilket fall som helst hoppas jag/vi att Ester ska hitta en utväg snart så hon kan må bättre❤️

Ja mycket du tolkar verkar det som. Som att ”vi” här som blivit utsatt (enligt dig) ska ta av oss offerkoftan och sluta försöka ”rädda” hennes man...
Eftersom du kapat tråden verkar det som att detta är mer känsligt för dig än någon annan här.
I vilket fall som helst hoppas jag/vi att Ester ska hitta en utväg snart så hon kan må bättre❤️

Nu är det du som tolkar. Och hakar upp dig på precis det sätt jag menar är problemet.

DET ENDA JAG SAGT ÄR ATT OM NÅN BER OM ATT FÅ SLIPPA HÖRA EN VISS TYP AV RÅD SÅ BORDE FOLK KUNNA RESPEKTERA DET, TILL DET HAR JAG SEN SAGT ATT JAG KAN FÖRSTÅ ATT DET ÄR SVÅRT OM MAN SJÄLV BLIVIT DRABBAD (INTE NÅTT JAG HITTAT PÅ MINST TVÅ PERSONER HAR I TRÅDEN TALAT OM ATT DE BKIVIT DRABBADE AV EN SPELBEROENDE PARTNER)

BLIR FÖRBLUFFAD ÖVER HUR SVÅRT DET SKALL VARA ATT FÖRSTÅ VAD JAG FÖRSÖKER SÄGA

GE RÅD
MEN SLUTA MED DEN TYPEN AV RÅD SOM PERSONEN HAR BETT OM RÅD INTE VILL HA MER AV.

ÄT KÖTTBULLAR,
JAG VILL INTE HA KÖTTBULLAR MEN TAR GÄRNA KYCKLING.

HÄR DU MÅSTE ÄTA KÖTTBULLAR ÄT NU ÄT!

Jag säger också att jag tror hennes man räddas "snabbare" om man inte pressar henne. Mina råd syftar också till det bästa i situationer med allt invägt.inte bara henne.

Nu är det du som tolkar. Och hakar upp dig på precis det sätt jag menar är problemet.

DET ENDA JAG SAGT ÄR ATT OM NÅN BER OM ATT FÅ SLIPPA HÖRA EN VISS TYP AV RÅD SÅ BORDE FOLK KUNNA RESPEKTERA DET, TILL DET HAR JAG SEN SAGT ATT JAG KAN FÖRSTÅ ATT DET ÄR SVÅRT OM MAN SJÄLV BLIVIT DRABBAD (INTE NÅTT JAG HITTAT PÅ MINST TVÅ PERSONER HAR I TRÅDEN TALAT OM ATT DE BKIVIT DRABBADE AV EN SPELBEROENDE PARTNER)

BLIR FÖRBLUFFAD ÖVER HUR SVÅRT DET SKALL VARA ATT FÖRSTÅ VAD JAG FÖRSÖKER SÄGA

GE RÅD
MEN SLUTA MED DEN TYPEN AV RÅD SOM PERSONEN HAR BETT OM RÅD INTE VILL HA MER AV.

ÄT KÖTTBULLAR,
JAG VILL INTE HA KÖTTBULLAR MEN TAR GÄRNA KYCKLING.

HÄR DU MÅSTE ÄTA KÖTTBULLAR ÄT NU ÄT!
Tolkar rätt verkar det som. Resten av det du skriver är tyvärr för jobbigt att läsa så jag hoppar.
Sluta säg till folk hur de ska ge råd i en tråd som heter ”behöver verkligen hjälp” och sluta upp med att lägga folk i olika ”sidor”. Många försökt få dig att förstå men många gett upp. Jag hamnar på den listan.
God fortsättning.

Oavsett om TS är kvar eller ej.. varför be om hjälp när man inte vill ha - alternativt vill regissera de svar man vill ha? Detta är ju knappat ett låneinstitutet

Oavsett om TS är kvar eller ej.. varför be om hjälp när man inte vill ha - alternativt vill regissera de svar man vill ha? Detta är ju knappat ett låneinstitutet

Har du läst tråden?

Hon ville ha hjälp men ett av råden hon fick kunde hon inte just nu ta till sig och det förklara hon men folk gick på ändå vilket vart jobbigt för henne, ingen har sagt att man inte får ge råd.

Men när man gjort det.

Och hon sen talar om att hon inte vill ha mer av det rådet för hon kan ändå inte följa det hon har hört men kan helt enkelt inte följa det.

Och folk då går på om det så hon känner att hon måste försvara sig emot "kritiken" för att hon inte kan följa rådet just nu (ja jag delar personligen åsikten att det bästa är att berätta så fort som möjligt) men vill man hjälpa henne så skall man inte pressa om hon mår sämre av det det är väl inte så svårt att förstå?

Har du läst tråden?

Hon ville ha hjälp men ett av råden hon fick kunde hon inte just nu ta till sig och det förklara hon men folk gick på ändå vilket vart jobbigt för henne, ingen har sagt att man inte får ge råd.

Men när man gjort det.

Och hon sen talar om att hon inte vill ha mer av det rådet för hon kan ändå inte följa det hon har hört men kan helt enkelt inte följa det.

Och folk då går på om det så hon känner att hon måste försvara sig emot "kritiken" för att hon inte kan följa rådet just nu (ja jag delar personligen åsikten att det bästa är att berätta så fort som möjligt) men vill man hjälpa henne så skall man inte pressa om hon mår sämre av det det är väl inte så svårt att förstå?
Jag har läst tråden. Har du?
Det du inte begriper är att det finns en fråga av TS som trådstartaren vill regissera svaren till.

Typ:
-”jag frågar xxxx men vill inte ha svar på xxxx utan vill att ni ska säga oooo”

Varför du går all-in åt någon som lämnat både tråd o forum förstår jag inte. TS respekterar inte att en fråga blir besvarad. Att TS väljer att fortsätta sin destruktiva linje är TS problem. Omöjligt att hjälpa någon som bara vill bli klapppad på eller få tag på pengar, inte rätt plats här så det var ju bra att TS försvann.
Hej då på dig med.. du behöver inte besvara - kommer inte svara dig igen eftersom du inte respekterar åsiktsskiljaktigheter.

Tyvärr är det så när man är i esthers situation att man tänker inte klart och då kan man inte ta emot några råd som inte passar in i hennes tillstånd just nu.
När hon landat kommer hon förstå vad alla menar härinne och att det bara är i välmening.
Gott Nytt År på er alla kämpar!

Man får må dåligt fruktansvärt tråkigt. Men JAG tycker lite oavsett hur det psykologiska fungerar, att som man bäddar får man ligga. Jag hoppades själv på ett meteorit nedslag så att jag skulle slippa berätta men JAG hade inte rätt att vara ett egoistiskt svin längre. Så oavsett konsekvens så var det bara att berätta för mina närstående.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp