Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu behöver jag verkligen hjälp.

Ok
Först och främst vill jag säga att jag inte har något att tillväga pga att TS inte vill höra visa saker.

Men... detta är till dig Abbe.. förstår inte riktigt. Vill TS ha hjälp och råd, precis som tråden heter eller får man bara ge råd och hjälp som hon vill höra och allt annat får man lägga ner? Lite förvirrad för att detta är ett forum och någon ber om hjälp/råd....så tänkte att du som svarar alla och säger hur fåspårkiga alla är samt alla kommer med "fel" råd, kan förklara för oss? Får man ge råd här eller inte? Vill du skriva ner kanske vad som får sägas och vad TS vill höra så kan vi alla kopia, klistra?
Tror du får läsa om mitt inlägg.

Skall fatta mig kort.

1 hon får råd och tips (som jag sa inga råd har varit dåliga i sak)

2 hon säger tack men jag kan inte följa dem råden)
. 3 folk "bombaderar" om att hon måste följa dem

4 hon säger men det går inte snälla förstå jag kan inte nu

5 folk som gett råd fortsätter förklara varför hon måste lyssna på dem

6 de som inte fått sina råd lyssnade på anklagar henne för att vara offerkofta

Summa summarum ge råd men när personen säger nu räcker det den typen av råd hjälper mig inte, ja då är det INTE OK längre att ge råd av den typ hon avböjt.

Ok

Tror du får läsa om mitt inlägg.

Skall fatta mig kort.

1 hon får råd och tips (som jag sa inga råd har varit dåliga i sak)

2 hon säger tack men jag kan inte följa dem råden)
. 3 folk "bombaderar" om att hon måste följa dem

4 hon säger men det går inte snälla förstå jag kan inte nu

5 folk som gett råd fortsätter förklara varför hon måste lyssna på dem

6 de som inte fått sina råd lyssnade på anklagar henne för att vara offerkofta

Summa summarum ge råd men när personen säger nu räcker det den typen av råd hjälper mig inte, ja då är det INTE OK längre att ge råd av den typ hon avböjt.

En av de viktigaste sakerna i ett tillfrisknande av psykisk ohälsa är förståelse från andra och sig själv man kan må bra av hårdare pekpinnar Mem då måste man ha energin att hantera dem, det jag läser från TS är att just nu har hon knappt energi till att hålla livsgnistan vid liv. Och att i det läget behöva försvara sig för att man inte följer råd, det är det jag vänder mig emot.

Tråden heter ”nu behöver jag verkligen hjälp” .. jag tänker inte komma med tips om hjälp/råd för det var kanske inte det som önskades?
@Ester vad är det du vill med din fråga - om du fördtydligar är det enklare att svara

Tråden heter ”nu behöver jag verkligen hjälp” .. jag tänker inte komma med tips om hjälp/råd för det var kanske inte det som önskades?
@Ester vad är det du vill med din fråga - om du fördtydligar är det enklare att svara
Varlfr läser ni inte trådarna innan ni skriver TS har lämnat tråden reden.

Tack. Detta jag försöker förklara för Abbe men verkar inte som han förstår,

En av de viktigaste sakerna i ett tillfrisknande av psykisk ohälsa är förståelse från andra och sig själv man kan må bra av hårdare pekpinnar Mem då måste man ha energin att hantera dem, det jag läser från TS är att just nu har hon knappt energi till att hålla livsgnistan vid liv. Och att i det läget behöva försvara sig för att man inte följer råd, det är det jag vänder mig emot.
Jag har inte skrivit några tvingande ord utan reagerar däremot att hon ber om råd och får kloka ord som sedan används med hot om självmord och att be om att tycka synd om.
Jag tycker att det är fruktansvärt att befinna sig i den situationen och vet vilken ångest det innebär då min fd sambo hade samma problematik. Det enda som hjälpte var ärlighet, raka rör och att inte mjäka. Sen stöttade jag och tröstade såklart och hjälpte till så gott jag kunde. Det är omöjligt att ge den formen av tröst här såklart utan det är endast möjligt att dela med sig av sin erfarenhet för att hjälpa till.

Tack. Detta jag försöker förklara för Abbe men verkar inte som han förstår,

Jag försöker igen.

Hon skriver i desperation och vill ha hjälp.

Men när hon fått rådet frpn fela håll att hon måste berätta för sin man med en gång.

Och säger jag klarar inte det just nu.

Då fortsätter folk tjata om det och säger att hon måste.

Hon säger senare att det är jobbigt att folk inte släpper den grejjen likväl fortsätter folk då (kränkta troligtvis) säga att de bara vill väl. Ja klart ni vill det vill vi alla men åter igen om hon inte orkar ta den biten måste vi respektera det klart som korvspad måste det fram till hennes man så snart som möjligt. Men ingen här inne sa första gången ni spela jag har spelat till er sambo det var när det var för sent i alla fall första gången Ni vönta tills ni kände er redo under era förutsättningar (har varit där själv) man vill berätta men det går inte förens man är redo. Så som jag sa ge tipps men fortsätt inte ge de tisps på ett hårt sätt som TS ber er att inte tjata om, hur svårt kan det vara?

Jag försöker igen.

Hon skriver i desperation och vill ha hjälp.

Men när hon fått rådet frpn fela håll att hon måste berätta för sin man med en gång.

Och säger jag klarar inte det just nu.

Då fortsätter folk tjata om det och säger att hon måste.

Hon säger senare att det är jobbigt att folk inte släpper den grejjen likväl fortsätter folk då (kränkta troligtvis) säga att de bara vill väl. Ja klart ni vill det vill vi alla men åter igen om hon inte orkar ta den biten måste vi respektera det klart som korvspad måste det fram till hennes man så snart som möjligt. Men ingen här inne sa första gången ni spela jag har spelat till er sambo det var när det var för sent i alla fall första gången Ni vönta tills ni kände er redo under era förutsättningar (har varit där själv) man vill berätta men det går inte förens man är redo. Så som jag sa ge tipps men fortsätt inte ge de tisps på ett hårt sätt som TS ber er att inte tjata om, hur svårt kan det vara?
Jag är inte kränkt och jag skrev i mitt första svar att min fd sambo var spelmissbrukare och inte berättade för mig så att jag numera är hos KFM.

Jag är inte kränkt och jag skrev i mitt första svar att min fd sambo var spelmissbrukare och inte berättade för mig så att jag numera är hos KFM.
Jag beklagar verkligen att du hamnat där på grund av nån annan. Precis som jag gjorde för en annan i samma sits, det är självklart inte ok att dra ner nån i skiten på det sättet men nu var TS på gång med att komma på rätt sida av beroendet alltså på väg in i acceptans, först när man accepterat vart man är vad man gjort och vad som måste göras kan man gå vidare. Tro mig jag förstår er situation mycket väl att bli "sviken" av nån man älskar på ett sånt sätt är fruktansvärt för kärleken försvinner inte för att "hatet" över vad personen gjort kommer.

En del lämnar direkt men de flesta ger en chans sen en till och kanske en till.

Och det är som jag sagt mer synd om de anhöriga om man skall kolla på nån form av skala då de oftast är helt ovetandes och inte kunnat påverka situationen vilket de förmodligen skulle om de vetat.

Men skall man vända ett sånt här skepp så måste den beroende vara redo annars vänds det inte det girar på sin höjd lite. Och som när man är nere i speltrösket behöver man stöd inte hårda ord. De flesta är väldigt hpra mot sig själva redan men behöver stöd att hitta tillbaka till sig själv.

Och man behöver förlåtelse och förståelse.
.
Det behöver de anhöriga också.

Man kan inte utgå från de anhöriga när man skall hjälpa en beroende man måste ta hänsyn så klart och göra det som är bäst på totalen.

Precis som man inte hjälper en anhörig med att utgå från spelaren.

Jag fattar att hennes "jag kan inte" tar er tillbaka till den dagen ni "för sent" fick reda på hur illa det var ställt och jag förstår att det känns som ni måste hjälpa hennes man genom att rädda det som räddas kan men min personliga åsikt är att det finns en liten risk att det tar längre tid för henne att komma dit om hon måste försvara sitt agerande här inne. Hon måste få lägga energin på att klarna till i tankarna då kommer hon självklart inse att hon måste berätta.

Jag beklagar verkligen att du hamnat där på grund av nån annan. Precis som jag gjorde för en annan i samma sits, det är självklart inte ok att dra ner nån i skiten på det sättet men nu var TS på gång med att komma på rätt sida av beroendet alltså på väg in i acceptans, först när man accepterat vart man är vad man gjort och vad som måste göras kan man gå vidare. Tro mig jag förstår er situation mycket väl att bli "sviken" av nån man älskar på ett sånt sätt är fruktansvärt för kärleken försvinner inte för att "hatet" över vad personen gjort kommer.

En del lämnar direkt men de flesta ger en chans sen en till och kanske en till.

Och det är som jag sagt mer synd om de anhöriga om man skall kolla på nån form av skala då de oftast är helt ovetandes och inte kunnat påverka situationen vilket de förmodligen skulle om de vetat.

Men skall man vända ett sånt här skepp så måste den beroende vara redo annars vänds det inte det girar på sin höjd lite. Och som när man är nere i speltrösket behöver man stöd inte hårda ord. De flesta är väldigt hpra mot sig själva redan men behöver stöd att hitta tillbaka till sig själv.

Och man behöver förlåtelse och förståelse.
.
Det behöver de anhöriga också.

Man kan inte utgå från de anhöriga när man skall hjälpa en beroende man måste ta hänsyn så klart och göra det som är bäst på totalen.

Precis som man inte hjälper en anhörig med att utgå från spelaren.

Jag fattar att hennes "jag kan inte" tar er tillbaka till den dagen ni "för sent" fick reda på hur illa det var ställt och jag förstår att det känns som ni måste hjälpa hennes man genom att rädda det som räddas kan men min personliga åsikt är att det finns en liten risk att det tar längre tid för henne att komma dit om hon måste försvara sitt agerande här inne. Hon måste få lägga energin på att klarna till i tankarna då kommer hon självklart inse att hon måste berätta.
Hahaha detta måste ändå va bland det roligaste jag läst. Jag som lovade att inte kommentera i denna tråd. Sååååå du tror att ”alla” eller ”ni” som du uttrycker det försöker alltså rädda hennes man??? Inte för att folk kanske menar att hon kommer må MYCKET bättre efter hon lagt korten på bordet? Det kan inte va det alltså? ”Vi” försöker bara rädda hennes man för att vi känner igen oss i det hennes man blir utsatt för? Råd-polisen här har talat verkar det som:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp