Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu behöver jag verkligen hjälp.

Du får nog läsa om tråden och ta av dig offerkoftan.
Du lyssnar inte och försöker skuldbelägga oss som försöker hjälpa dig med att hota om att du ska ta ditt liv.
Det är absolut din tråd men detta är ett forum där du vädjar om hjälp och när du sen får svar motargumenterar på ett orättvist sätt.
Du gör nog rätt i att lämna forumet om vi får dig att må dåligt, det tyder på att du inte är redo och fortfarande lever i för nekelse.
Jag önskar dig all lycka till och jag hoppas verkligen att du får hjälp.❤️

Tack för att du satt ord på mina känslor. Jag orkar inte förklara själv varför, men FÖR MIG gör erat pressande att jag får mer ångest. JUST NU skulle jag hellre ta mitt liv än att berätta. När ni då pressar mig, av välvilja eller vad det än är, så gör ni istället att jag tänker på det andra alternativet. Alla fungerar vi olika och tänker och behöver olika saker..
jag förstår självklart vad ni vill säga och ni har rätt i sak, men det fungerar helt enkelt inte för mig.
När du själv känner att du orkar så berättar du det! Jag kan förstå dig att just nu känns allt enormt mörkt.
Det jag tror du behöver är att gå och prata med någon utomstående, någon proffesionell person. Och att folk slänger sig med ord som ”offerkofta” m.m här på forumet, ska du inte bry dig om. Jag har varit med här länge på forumet och sett att även de personerna kände likadant som dig i början när de började skriva här :) men som tur är som de bevisar nu så finns det en ljusning och alla kan bli starkare. Men tänk på att alla är vi olika och du gör det som känns bäst för dig. Plocka ut ”godbitarna” från inläggen. För bara du känner dig själv bäst och din egna situation.
Lycka till!

När du själv känner att du orkar så berättar du det! Jag kan förstå dig att just nu känns allt enormt mörkt.
Det jag tror du behöver är att gå och prata med någon utomstående, någon proffesionell person. Och att folk slänger sig med ord som ”offerkofta” m.m här på forumet, ska du inte bry dig om. Jag har varit med här länge på forumet och sett att även de personerna kände likadant som dig i början när de började skriva här :) men som tur är som de bevisar nu så finns det en ljusning och alla kan bli starkare. Men tänk på att alla är vi olika och du gör det som känns bäst för dig. Plocka ut ”godbitarna” från inläggen. För bara du känner dig själv bäst och din egna situation.
Lycka till!
Jag får väl förtydliga mig angående ordet offerkofta. Ja, jag kände och känner fortfarande precis som TS även om det faktiskt känns lättare.
Däremot så tycker inte jag att det är okej att lägga över sitt illabefinnande på de som försöker hjälpa till när man bett om råd och att skriva att det är vårt fel om personen tar sitt liv är långt ifrån okej. Även om man är i kris så har man ändå ett sunt förnuft och jag försökte hjälpa till men det var bara medhåll som gick hem.
Nej, jag tänker inte tycka synd om TS för att hon ber om det däremot kan jag stötta och känna förståelse då jag har en erfarenhet som den på andra sidan dock endast om den andra vill det och uppenbarligen så var det inte så.

Du får nog läsa om tråden och ta av dig offerkoftan.
Du lyssnar inte och försöker skuldbelägga oss som försöker hjälpa dig med att hota om att du ska ta ditt liv.
Det är absolut din tråd men detta är ett forum där du vädjar om hjälp och när du sen får svar motargumenterar på ett orättvist sätt.
Du gör nog rätt i att lämna forumet om vi får dig att må dåligt, det tyder på att du inte är redo och fortfarande lever i för nekelse.
Jag önskar dig all lycka till och jag hoppas verkligen att du får hjälp.❤️

Egenteligen borde jag låta tråden självdö, men kan inte släppa det här, du borde läsa om tråden, jag hon bad om hjälp och råd, sen insåg hon att vissa delar av de råd som kom var hon inte redo för, men det accepterades inte utan hon hamnade i en försvarställning för att hon INTE VAR REDO, du säger att hon inte lyssnar. Där har du uppenbart fel för hon lyssnade och det fick henne att må dåligt. För hon var inte redo.

Att driva på en människa som är på botten är "livsfarligt" hennes energi skall inte behöva gå åt till att försvara sig när hon inte "lyssnar" på era råd. Den behöver hon för överlevnad. Inga råd har varot dåliga i sak men förbannat dåligt tajmade.

Och så fort hon sagt att hon inte kan lyssna på de råden för hon inte är där så har flera av er direkt sagt. "du måste, du är i förnekelse, hur kan du" och nu kom ordet offerkofta (vilket du förklara sen) tänk lite för fan här är en person som förmodligen är så långt ner på botten denna människa någonsin har varit. Och orkar den säga "jag hör vad ni säger men just nu funkar inte det för mig" släpp det för FAN. Ni är förbannat enkelspårig och tror verkligen att erat sätt är rätt för ni vet minsann, men allt är inte lika alla är inte lika, missbruket är samma problematiken är den samma men vi är individer med olika förhållanden och personligheter på olika stadier i våra liv. Hade det varit så enkelt som ni verkar tro hade inte dessa trådar behövts alls.

Uräskta tonläge och svordomar men jag blev förbannad det är ni som har offer koftor på er. "hon gör inte som jag säger fast jag vet att jag har rätt hon vägrar lyssna på mig fast jag minsann gjorde så direkt och det var bra för mig" ta av koftan ge råd, baserade på era erfarenheter men respektera om nån inte är redo för dem speciellt när de rakt ut säger det.

Vi som försöker hjälpa @Esther kan bara ge henne verktygen resten bestämmer hon själv. Hur hon gör är upp till henne och huvudsaken är att hon gör något inte minst för sin egen skull. Allt skrivet i välmening...och inget annat.

Egenteligen borde jag låta tråden självdö, men kan inte släppa det här, du borde läsa om tråden, jag hon bad om hjälp och råd, sen insåg hon att vissa delar av de råd som kom var hon inte redo för, men det accepterades inte utan hon hamnade i en försvarställning för att hon INTE VAR REDO, du säger att hon inte lyssnar. Där har du uppenbart fel för hon lyssnade och det fick henne att må dåligt. För hon var inte redo.

Att driva på en människa som är på botten är "livsfarligt" hennes energi skall inte behöva gå åt till att försvara sig när hon inte "lyssnar" på era råd. Den behöver hon för överlevnad. Inga råd har varot dåliga i sak men förbannat dåligt tajmade.

Och så fort hon sagt att hon inte kan lyssna på de råden för hon inte är där så har flera av er direkt sagt. "du måste, du är i förnekelse, hur kan du" och nu kom ordet offerkofta (vilket du förklara sen) tänk lite för fan här är en person som förmodligen är så långt ner på botten denna människa någonsin har varit. Och orkar den säga "jag hör vad ni säger men just nu funkar inte det för mig" släpp det för FAN. Ni är förbannat enkelspårig och tror verkligen att erat sätt är rätt för ni vet minsann, men allt är inte lika alla är inte lika, missbruket är samma problematiken är den samma men vi är individer med olika förhållanden och personligheter på olika stadier i våra liv. Hade det varit så enkelt som ni verkar tro hade inte dessa trådar behövts alls.

Uräskta tonläge och svordomar men jag blev förbannad det är ni som har offer koftor på er. "hon gör inte som jag säger fast jag vet att jag har rätt hon vägrar lyssna på mig fast jag minsann gjorde så direkt och det var bra för mig" ta av koftan ge råd, baserade på era erfarenheter men respektera om nån inte är redo för dem speciellt när de rakt ut säger det.

Först och främst vill jag säga att jag inte har något att tillväga pga att TS inte vill höra visa saker.

Men... detta är till dig Abbe.. förstår inte riktigt. Vill TS ha hjälp och råd, precis som tråden heter eller får man bara ge råd och hjälp som hon vill höra och allt annat får man lägga ner? Lite förvirrad för att detta är ett forum och någon ber om hjälp/råd....så tänkte att du som svarar alla och säger hur fåspårkiga alla är samt alla kommer med "fel" råd, kan förklara för oss? Får man ge råd här eller inte? Vill du skriva ner kanske vad som får sägas och vad TS vill höra så kan vi alla kopia, klistra?

Tror vi alla gör bäst i att inte kommentera mer i denna tråd... :( Alla vill såååå oerhört VÄL, men likväl verkar de bli fel... :(
Vi får hoppas att @Esther inser att vi bara vill henne väl och inget annat ❤️
Jag håller med! Vi skrev samtidigt, hade jag läst ditt inlägg hade jag inte skrivit men var tvungen att ställa en fråga till Abbe. Tror vi låter TS vara och gå genom detta som hon vill/orkar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp