Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu behöver jag verkligen hjälp.

Det man önskar mest när man är på botten är nån form av bekräftelse, att man inte är precis så värdelös man känner sig, man behöver få upp en tro på sig själv så att man kan öppna ögonen så att man verkligen ser att allt inte är nattsvart.

Om man får lite medkänsla och framför allt förståelse, för att saker måste få ta lite tid genom att nån "daltar" lite med en, så kan det vara skillnaden som gör att man får den energin som ändå krävs för att "ta tjuren vid hornen"

För mig själv vände allt den dan jag hitta en människa som kunde ta allt jag gjort utan att döma mig, när jag helt fritt kunde berätta hur jag kände kring mitt missbruk, och kunde få ur mig det för genom att prata om det ocensurerat, så bearbetar i alla fall jag mina problem oavsett vad det må vara, för det blir lättare att hantera "utanför hjärnan" än inne i. När orden passerar läpparna blir det en sanning man själv hör sig säga.

Innan har folk "hjälpt" genom att döma och då kom jag inte långt med den hjälpen.

Missbruket finns inom mig och ingen kommer in innan jag är redo.

Spelar ingen roll hur raka rör man kör med jag måste vara rak mot mig själv först.

Och det kräver eventuellt en period med förståelse/daltande för att maximera effekten och korta tiden.

Tack för att du satt ord på mina känslor. Jag orkar inte förklara själv varför, men FÖR MIG gör erat pressande att jag får mer ångest. JUST NU skulle jag hellre ta mitt liv än att berätta. När ni då pressar mig, av välvilja eller vad det än är, så gör ni istället att jag tänker på det andra alternativet. Alla fungerar vi olika och tänker och behöver olika saker..
jag förstår självklart vad ni vill säga och ni har rätt i sak, men det fungerar helt enkelt inte för mig.

Idag har varit en skitdag. Jag har otroligt mycket ångest över vad jag gjort och blir så sugen på att försöka spela, på grund av att jag är rätt säker på att en vinst är det enda som kan rädda mig.. jag vet innerst inne att det inte är så.. men den känslan tynger mig idag så det smärtar i hela kroppen. Idag känns det inte som att jag är spelmissbrukare, det hela är bara en ond spiral där jag vill få bort mina skulder, som att jag vaknat upp men inte kan bli ”fri” för skulderna påminner mig om detta varenda sekund. Vet inte om jag tänker rätt men det är så här jag känner idag. Och det är så hårt..

Tack för att du satt ord på mina känslor. Jag orkar inte förklara själv varför, men FÖR MIG gör erat pressande att jag får mer ångest. JUST NU skulle jag hellre ta mitt liv än att berätta. När ni då pressar mig, av välvilja eller vad det än är, så gör ni istället att jag tänker på det andra alternativet. Alla fungerar vi olika och tänker och behöver olika saker..
jag förstår självklart vad ni vill säga och ni har rätt i sak, men det fungerar helt enkelt inte för mig.

...och det beklagar jag innerligt, men Du vänder Dig till ett allmänt forum där vi ”alla” är amatörer utan psykologisk utbildning. Vi agerar/diskuterar utifrån ett mindre vetande (kanske) på området...men likväl ALLTID i välmening !

Finns ingen vinst som kan rädda dig @Esther, en önskedröm.. du måste inse att du har ett Spelberoende och be om hjälp annars går det bara utför.
ÄTA- Ärlighet, tolerans och acceptans. Du lurar bara dig själv genom att hålla en fasad och inte berätta. Skulderna finns och de kommer att vara med dig en lång tid framöver. Finns inga genvägar.

Finns ingen vinst som kan rädda dig @Esther, en önskedröm.. du måste inse att du har ett Spelberoende och be om hjälp annars går det bara utför.
ÄTA- Ärlighet, tolerans och acceptans. Du lurar bara dig själv genom att hålla en fasad och inte berätta. Skulderna finns och de kommer att vara med dig en lång tid framöver. Finns inga genvägar.

Sorry, ja blev litta förvirrad över benämningen ÄTA... för mig betyder den: ÄNDRING - TILLÄGG - AVGÅENDE, men jag jobbar inom fastighetsbranschen!
...men ja förstår Er benämning nu av ÄTA... hoppas bara TS tar till sig Dina VÄL VALDA ORD tagna från egen erfarenhet... :)

Jag förstår att det blir kontraproduktivt om du BARA vill att man ska go with the flow. Men samtidigt gör du det oerhört svårt för både dig själv och andra medlemmar för du blir oerhört upprörd utav alla råd och tips folk kommer med eftersom att det blir enklast för mig och vissa andra SOM VILL DIG VÄL att inte skriva här.

Signaturen Annhha förklarade på ett utmärkt och pedagogiskt sätt där ovan hur det fungerar. Man kan aldrig vinna tillbaka det man förlorat. Se till att stanna i tid, jag resonerade som du. Började med spela bort det jag hade sparat in för 500.000 sen tog jag ALLA lån,krediter,smslån som fanns på ytterligare uppåt en miljon. När även dessa pengarna skulle "spelas tillbaka" ja då vände jag mig till gatans utlåning, du förstår säkert vad det innebär. Då var vi uppe i 2.5 miljoner i skuld bara. Med en ränta som tickar.
Ja, utöver att jag hade skuldsatt alla i min närhet - precis som du.
Hade jag dock inte berättat för mina nära och kära och tagit hjälp, ja då hade idag både jag och hela min familj,min sambo och alla andra varit hemlösa och förmodligen levt under hot.

Det kan gå bra mycket värre även om det känns illa för dig redan nu...

Tack vare att jag berättade för anhöriga - och blev i princip inlagd (jobbets HR involverades, våra utredare/poliser involverades, kommunen jag är folkbokförd i involverades och spelberoendesriksförbund involverades) tack vare alla dessa instanser har jag idag ett "normalt" liv,

Det var timmar ifrån antingen att jag skulle hamna på dårhuset,bårhuset eller fängelse. Timmar. inte dagar.

PS: Avslutningsvis, jag önskar att någon hade tjatat på mig att berätta 1 år tidigare än vad jag gjorde. Då hade jag istället för flera miljoner skuld haft några hundra tusen...

Senast ändrad:
Jag förstår att det blir kontraproduktivt om du BARA vill att man ska go with the flow. Men samtidigt gör du det oerhört svårt för både dig själv och andra medlemmar för du blir oerhört upprörd utav alla råd och tips folk kommer med eftersom att det blir enklast för oss att inte skriva här.

Signaturen Annhha förklarade på ett utmärkt och pedagogiskt sätt där ovan hur det fungerar. Man kan aldrig vinna tillbaka det man förlorat. Se till att stanna i tid, jag resonerade som du. Började med spela bort det jag hade sparat in för 500.000 sen tog jag ALLA lån,krediter,smslån som fanns på ytterligare uppåt en miljon. När även dessa pengarna skulle "spelas tillbaka" ja då vände jag mig till gatans utlåning, du förstår säkert vad det innebär. Då var vi uppe i 2.5 miljoner i skuld bara. Med en ränta som tickar.
Hade jag dock inte berättat för mina nära och kära och tagit hjälp, ja då hade idag både jag och hela min familj,min sambo och alla andra varit hemlösa och förmodligen levt under hot.

Jag tycker inte om dig Terry. Jag tycker du är okänslig. Gång på gång förklarar jag att det du säger sårar mig men du kör bara på? Du kan förstöra någons liv genom detta, förstår du inte det? Tycker jag försökt förklara vad JAG behöver, det är trots allt MIN tråd.. om man inte vill försöka hjälpa en person på det sättet den själv önskar hjälp kanske man ska va tyst!
Jag lämnar detta forum ni. Moderator kan ta bort tråden om ni önskar annars kan den användas vidare. Jag har fått kontakt med några som vill möta mig där jag är så pratar vidare med dom på meddelanden.
Tack för mig.

Jag förstår att det blir kontraproduktivt om du BARA vill att man ska go with the flow. Men samtidigt gör du det oerhört svårt för både dig själv och andra medlemmar för du blir oerhört upprörd utav alla råd och tips folk kommer med eftersom att det blir enklast för oss att inte skriva här.

Hoppas du vill ta till dig det vi delar med oss av egna erfarenheter. Vill inte pressa dig på något vis men att vara besatt av "vinsten som ska lösa alla problem" kommer bara att driva dig ännu närmare en katastrof. @Terry_ beskriver direkt ur sin verklighet hur illa det kan gå. Så jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga..

Hoppas du vill ta till dig det vi delar med oss av egna erfarenheter. Vill inte pressa dig på något vis men att vara besatt av "vinsten som ska lösa alla problem" kommer bara att driva dig ännu närmare en katastrof. @Terry_ beskriver direkt ur sin verklighet hur illa det kan gå. Så jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga..

Well, at least we tried....

J
jag skrev om min ångest och tankarna! Inte att jag skulle göra det!! Är blockad överallt så kan inte och ska inte det. Men man måste för guds skull få skriva sina tankar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp