Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som provat Vivus.se?

Problemet är att de icke godkänner folk som har hög inkomst och inga betal.anm. Sedan tar de bort folk från registret och dår är det omöjligt att ansöka på nytt.

vad hände?

+ansökte lån igår hos vivus rund klockan 13.00.
+gick igenom (blev uppringd + MMS:a in ID,signatur&datum)
-pengarna har ännu inte kommit in
-jag kommer inte in på vivus.se med min e-postadress längre
-sitter på ett låneavtal

...vad hände?

Vilken bank har du Tindvall? Om du inte har Handelsbanken eller Nordea så blir det ingen direktöverföringen, utan pengarna kommer idag någon gång (om de varit snabba nog).

Jag har inte Nordea eller HB som dom betalar ut ifrån.
Jag misstänkte att det var där fördröjningen av utbetalningen låg igår.

Dock så brukar pengar från andra banker komma in runt 07.00 till min bank dagen efter.

Nästa gång sker runt 1300. Ska se om det kommit in då.

Blev lite orolig i och med att vivus har tagit bort min e-postadress från deras hemsida, så att jag inte kan logga in på mitt konto.

Fick känslan av att jag nu har blivit blåst, och måste betala tillbaka pengar som jag inte fått.

Men jag avvaktar till 13.00.

Av annan uppfattning.

Det är ett oseriöst företag som skickar ut bluffakturor... Har själv fått en. Eller rättare sagt fick bara ett påminnelse-SMS, ingen faktura utskickad.

Nu har klockan passerat 1300 och pengarna damp in på kontot exakt på klockslaget.

Så det blir en gröning från mig, dock har dom skumma rutiner (raderade mitt e-postadress så att jag inte kan logga in på mitt konto).

Gott att de löste sig. Hör med support vad som hände med e-posten vet ja

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp