Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hade betalat in förlängningen av lånet försent så det gällde ej. Fick mail om att de kunde erbjuda avbetalningsplan och att de vid ok skulle återkomma via telefon under denna veckan. Då jag inget hört skicka jag mail till dem lånet hade då gått till krono fick jag till svar.
Tycker inte jag gjort fel så jag mailade ansvarig och skickade med utdrag av deras epost.
Får se vad som händer men var vakna blir dyrt annars
Efter att min bror hade lånat c. 12 000 av mig sade jag att jag inte kunde ställa upp på mer. Då jag aldrig prövat Vivus.se själv föreslog jag att han testar med de. Han säger att de behandlade honom på ett professionellt sätt. Han hann inte betala inom de 30 dagarna som han fick på sig, och då erbjöd de honom en förlängningsavgift som inte var särskilt mycket...Det verkar som att Vivus är helt okej att ha att göra med
Vivus fungerar kanonbra, jag har själv varit sen med förlägningsavgift, men de har ändå godtagit denna, jag har varit sen upp till en vecka men det har inte varit några problem, visserligen räknas förlägningsavgiften från det datumet lånet förföll, så fast jag betalat in för 30 dagar, så blev ju förlägningen bara 23 dagar framåt i tiden eftersom att jag var sen, men som sgt det var inga problem.
Jag råkade dessutom betala in 50 kronor för mycket i förlägningsavgift, då drog dom genast av 50 kronor på ursprungsskulden, så det blev liksom en liten avbetalning på den också.
Jag har förstått att utan att man gör en avbetalningsplan, vid varje förlgning kan betala in lite extra om man har möjlighet, då drar dom av den summa gentemot ursprungslånet, vilket gör att det minskar sakta men säkert även där. Visst det kostar att betala in förlägningsavgifter, men kan man betlaa lite mer är vad förlägningen kostar så har man ju till slut ändå betalat lånet.
Jag tycker att de har varit kanon att ha att göra med
Jag ansökte om lån på Vivus och blev beviljad för 45 min sedan. Fick låneavtal och faktura via mail men ännu har inga pengar kommit in på kontot och jag har Nordea. Är det inte märkligt? Pengarna ska ju betalas på en gång enligt deras hemsida. Försökte ringa men alla handläggare var upptagna så jag väntar på att de ska ringa upp istället eftersom en röst sa att de ringer upp. Kan de dra tillbaka låneavtalet och fakturan nu när de har beviljat mig och inte betala ut en enda krona? Behöver verkligen pengarna.
Jag har fått lån av dem två gånger tidigare. Allt gick snabbt och bra. Senaste lånet återbetalades i tid(även det första) och så ansökte jag om ett nytt lån, 500 mindre än senaste lånet och fick då avslag :S Jag mailade kundsupport och de sa att det har ändrats något i kreditupplysningen och att de inte kan se vad. Jag trodde då att jag hade fått nån betalningsanmärkning eller nåt, men fick kreditkopia idag och det är inget som har ändrats, det är precis som förra gången när jag fick beviljat. Märkligt, hänt så för andra eller har de ändrat villkor?