Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som provat Vivus.se?

De tar kreditupplysning, men den syns inte. Så svaret på din fråga är nej.

Det verkar vara en oseriös aktör. Jag fick idag (30/12) både en betalningspåminnelse samt ett kravbrev som skulle betalats 17/12 respektive 27/12. Jag har inte tagit något lån och har inget som helst behov av att låna heller. Jag såg en artikel som antydde att jag inte var ensam heller.

De hade faktiskt kundservice öppen på nyårsafton och beklagade incidenten. De fördröjda kravbreven skulle ha berott på något problem med fakturahanteringen och den uteblivna originalfakturan på att man kunde få fakturan via e-post. Av mina efterforskningar på nätet är det oklart huruvida de är seriösa eller inte, men jag antar att det är möjligt att det är deras bristande kontroll av låntagaren som är problemet.

inte alls bra

ansökte en fredag eftermiddag å blev uppringd direkt å beviljad då jag har inga anmärkningar å fast jobb.
har nordea å skulle bli utbetalt på en gång då.

men sedan när jag inte fick det å ringde så hade dom utbetalningsproblem som de inte talade om innan. de skulle komma in i helgen absolut senast måndag lova dom, på måndag kom det inget å de hade fortfarande problem, tisdag så hade de samma svar och de visste inte när det skulle lösas. kreditbolag som inte löser problem med utbetalningar av lån fortare verkar inte seriöst el iaf kompetent. som en bensinmack utan bensin.

Avbryt lånet och ta någon annanstanns? Det måste de kunna erbjuda.

Riktigt synd när det blir såhär, en veckas väntetid är verkligen inte ok.

Tycker det verkar dåligt, då man först blir uppringd av någon som man ska berätta ´sitt fullständiga namn och adress osv. Okej det kan man kanske ta, men sen måste man scanna in sitt id/körkort och skriva dagens datum och sin namnteckning, vafan liknar detta? Det är ett smålån på 30 dagar inte ett 100 tusen kronors lån. Så dom kommer jag aldrig mer anlita framöver.

vivus = aldrig mer

Så olika man kan uppleva dom. Jag har aldrig haft några problem med dom. pengarna samma dag. Inte behövt skicka in några som helst papper. så jag tycker vivus är bra.

Tror det är så att om man har kontantkort, då blir det trubbel och id-handlingar måste skickas in. Vissa kör e-leg och då slipper man det, men tror ej Vivus erbjuder det.

För att få låna hos Vivus.se behövs inga dokument. För att ha möjligheten att låna behöver du en mobiltelefon samt ett svenskt bankkonto. Har du inte ett mobilabonnemang registrerat i ditt namn går det bra att identifiera sig med legitimation.
Källa: https://www.vivus.se

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp