Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som provat Vivus.se?

Vivus

Vivus är grymt bra
devil.gif

Vivus

Så här stod det i e-posten jag fick när jag skulle betala tillbaka lånet på 3000kr:
"...Vi vill påminna dig om att du har möjligheten att förlänga lånet genom att betala förlängningsavgiften: 7 dagar - 160,00 kr, 14 dagar - 240,00 kr, 30 dagar - 400,00 kr."
ok.png

Äntligen svar på denna fråga....tusen tack.

Vivus... agerar lite som en langare... "första lånet gratis"

vilken bank lånar ut några pengar gratis?

sen blir man fat "hooked on"

Ok, de gör lite konkurrens till de andra svinen,
jag gillar även att vissa betalar räkningar,

branschen utvecklas,

jag är själv kund till Vivus, man behöver inte betala tillbaka pengarna det räcker med att betala "ränta" 500:- per månad , "fast abonnemang" :-D tills Kronofogden skiljer oss åt....
hehe

Vivus är okej

Jag upplever dem som seriösa och har aldrig haft problem med deras kundtjänst. Här är en skärmdump på mitt första lån. Förlängningsavgifterna stämmer fortfarande...dock står det ingenting på hemsidan angående sådant. Jag hoppas det hjälper någon.

Bilagor

• faktura-vivus-full.jpg
    faktura-vivus-full.jpg
    561.7 KB · Visningar: 504
Lån

Har lånat en gång från vivus just för att det var gratis, allt gick smidigt och rätt till. Likaså på ferratum gick det bra med att få pengarna, lite klyddigt vid ansökan bara.

Jag gjorde en ansökan och de beviljades fort och gjordes ansökan före 13:00 skulle pengarna sättas in samma dag.
Dom ringde upp men jag missade samtalet skrev därför ett mail till dom på några minuter svarade dom att jag skrivit fel konto nr. och ja , jag hade missat en siffra såg jag då. Dom svarade att jag min ansökan var bort plockad och behövde göra en nu ansökan men då var klockan över 13 och struntadedå i dom och sökte upp ett annat ställe att låna på.
MEN ett par dagar senare dyker det upp ett avtal och en faktura. skrev då ett mail till dom. 3 dagar senare hade jag ännu inte fått något svar , skrev ytligare ett mail åt dom... inget svar. Då ringde jag upp dom å bad om att få en skriftlig bekräftelse att jag inte har något lån hos dom . hon i telefonen försökte prata bort de ett fler tal gånger men efter ett antal upprepningar av det fick jag det via mail. Akta er för dom!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp