Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som nyligen fått samtal om inledande?

Hej! Hängt här inne länge som gäst, men tänkte jag skulle skriva nu i alla fall.
Jag ansökte 20/2 och igår fick jag samtal från en handläggare, så ganska precis 8 månader efter ansökan.
Samtalet tog 18min och var lite allmänt om hur skulderna uppkommit, min inkomst osv och avslutades med att jag skulle få besked på kivra om det blir avslag eller inledande.
Hon talade också om att jag får se varför det blivit avslag om det blir det och hur det funkar om det blir inledande.

Ska dock erkänna att väntan på beskedet är mycket jobbigare än att vänta dom 8 månaderna.

Hej! Hängt här inne länge som gäst, men tänkte jag skulle skriva nu i alla fall.
Jag ansökte 20/2 och igår fick jag samtal från en handläggare, så ganska precis 8 månader efter ansökan.
Samtalet tog 18min och var lite allmänt om hur skulderna uppkommit, min inkomst osv och avslutades med att jag skulle få besked på kivra om det blir avslag eller inledande.
Hon talade också om att jag får se varför det blivit avslag om det blir det och hur det funkar om det blir inledande.

Ska dock erkänna att väntan på beskedet är mycket jobbigare än att vänta dom 8 månaderna.
Ja och sen är det en till väntan efter inledande. Har man varit 100% ärlig så brukar det gå hela vägen men risken finns ju alltid. Hoppas att det går igenom för dig :)

Håller med. Jag har ansökt 2 gånger tidigare. Avslag båda gångerna men det tog 1-2v innan avslaget kom. Dem 2v är hemska i jämförelse med dem 6-8 månaderna jag väntat på samtalet.

Håller med. Jag har ansökt 2 gånger tidigare. Avslag båda gångerna men det tog 1-2v innan avslaget kom. Dem 2v är hemska i jämförelse med dem 6-8 månaderna jag väntat på samtalet.
På vilka grunder har dom gett dig avslag tidigare?

Hur lång tid brukar det ungefär ta innan man får en betalplan, väntat drygt 9 veckor nu

Senast var det nog att jag inte "gjort vad jag kunnat" då jag inte haft utmätning tillräckligt lång tid.
Konstigt eller? Måste man ha utmätning för att få sanering? Vad jag sett och hört så har många fått beviljad utan utmätning.. hmmm konstig anledning

Konstigt eller? Måste man ha utmätning för att få sanering? Vad jag sett och hört så har många fått beviljad utan utmätning.. hmmm konstig anledning
Nej, du behöver absolut inte ha haft utmätning, det hade inte jag, inte skulder hos fogden heller för den delen.

När KFM skriver så i sitt beslut "Att någon inte gjort allt dom kunnat" så kan det många gånger syfta på att dom anser att man kanske inte tagit dom där extra skiften, sökt det där extra arbetet, sålt det mesta av värde på t.e.x. Tradera, sagt upp sina abonnemang, kontaktat fordringsägare och försökt nå uppgörelser o.s.v.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp