Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Någon som nyligen fått samtal om inledande?

Nej, du behöver absolut inte ha haft utmätning, det hade inte jag, inte skulder hos fogden heller för den delen.

När KFM skriver så i sitt beslut "Att någon inte gjort allt dom kunnat" så kan det många gånger syfta på att dom anser att man kanske inte tagit dom där extra skiften, sökt det där extra arbetet, sålt det mesta av värde på t.e.x. Tradera, sagt upp sina abonnemang, kontaktat fordringsägare och försökt nå uppgörelser o.s.v.
Korrekt. Jag misstänker att pga en osåld bostadsrätt och pågående tillgångsutredning på KFM kan ha spelat in. Nu är utredningen klar och det finns inget värde i bostaden att utmäta. Så förhoppningsvis så kan jag få igenom det nu.

Fick beslut idag om inledande, så ett första steg i alla fall bort från skuldträsket. Nu är det bara att hoppas det går hela vägen.

Jag bara hoppas jag får tillbaks det som redan utmätts på denna lönen, men inte säker på att det hinns innan kfm fördelat ut det.

Ska även kontakta min handläggare om att jag nu inte får behålla något belopp för fullgörande av tjänst, alltså resor till och från jobbet, men under löneutmätningen har jag fått behålla 1485kr för det.

Även jag fick besked om inledande sanering idag, en vecka tog det från samtal och ett par kompletteringar. Får lön den 27:e så tänker att det kanske finns en chans att jag får behålla lönen denna månad? Ja nu är det etapp två och en ny väntan, hoppas så innerligt att det går hela vägen.

Fick beslut idag om inledande, så ett första steg i alla fall bort från skuldträsket. Nu är det bara att hoppas det går hela vägen.

Jag bara hoppas jag får tillbaks det som redan utmätts på denna lönen, men inte säker på att det hinns innan kfm fördelat ut det.

Ska även kontakta min handläggare om att jag nu inte får behålla något belopp för fullgörande av tjänst, alltså resor till och från jobbet, men under löneutmätningen har jag fått behålla 1485kr för det.
Vad står de i inledande står det att du ska betala in nått till skuldsaneringen? Eller har du fått nån betalplan eller liknande? Eller att du ska betala in något sålänge tills betalplanen sätts eller beslutas?
För jag väntar på besked om inledande, min handläggare skrev på mail att jag får beslut inom 1-2 veckor.

Det står att jag ska börja betala från november och sen står det den summan som jag ska betala in. Jag ska fortsätta betala den summan fram till jag får beslut men december är ju betalningsfri. Har du haft samtal med handläggaren? För mig tog det typ en vecka från samtal till beslut, men då var jag tvungen att komplettera lite oxå.

Det står att jag ska börja betala från november och sen står det den summan som jag ska betala in. Jag ska fortsätta betala den summan fram till jag får beslut men december är ju betalningsfri. Har du haft samtal med handläggaren? För mig tog det typ en vecka från samtal till beslut, men då var jag tvungen att komplettera lite oxå.
Blev betalningen lika som utmätningen?
Jag pratade med handläggaren i fredags, då skulle jag komplettera lönen spec på
Mail , så då gjorde jag det direkt efter samtalet och fick svar på mail i lördags där det stod: Tack för komplettering och att beslut skulle komma inom 1-2 veckor.
Hoppas jag får inledande bara, det låter positivt iaf.
Kanske får ja behålla november och december lönen då. :)
Står de att du får behålla December eftersom det slutgiltiga om betalplan inte inkommit tänker jag??

Mail , så då gjorde jag det direkt efter samtalet och fick svar på mail i lördags där det stod: Tack för komplettering och att beslut skulle komma inom 1-2 veckor.
Står de att du får behålla December eftersom det slutgiltiga om betalplan inte inkommit tänker jag??
Dec o juni är alltid betalfri.

Jag betalar mer i saneringen än jag gjorde med löneutmätning men då har jag ett barn som precis blivit klassat som vuxen då hon tog studenten i somras så nu räknar dom med att hon ska bidra till hushållet istället för att jag får pengar för henne. December är alltid betalningsfri och när man får beslut om inledande så börjar man betala månaden efter så i ditt fall så får du nog behålla både november och decemberlönen :)

Jag betalar mer i saneringen än jag gjorde med löneutmätning men då har jag ett barn som precis blivit klassat som vuxen då hon tog studenten i somras så nu räknar dom med att hon ska bidra till hushållet istället för att jag får pengar för henne. December är alltid betalningsfri och när man får beslut om inledande så börjar man betala månaden efter så i ditt fall så får du nog behålla både november och decemberlönen :)
Aah ok, då förstår jag Vf du betalar mer. Har med en son på snart 17 på heltid men jag antar får behålla lite där.
Nu får jag hoppas på inledande och behålla båda lönen så kan man lägga undan lite. :) bra slut på året och en bra julklapp kanske , plus jobbigt och slippa se skuldbördan på 3,8 mil. :( Har en jobbig utmätning på 19000 :/

Senast ändrad:
Vet någon hur det ser ut om man får pengar av arbetsskade försäkringar (invaliditets) ersättning? Om man har skuldsanering igång?
Ska man meddela att man ska får ersättning isåfall? Det är ingen inkomst men ändå! Det är för skadan! Under hur saneringen ser på det!!? Jag väntar besked nämligen men tänker kanske skiter i att nämna om jag nu får något!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp