Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mitt spelmissbruk.

Jag har bunden ett helt år till..

Sen har jag inte så hög belåning heller, vore värre om man satt med en villa för 5-6 millen

Jag har bunden ett helt år till..

Sen har jag inte så hög belåning heller, vore värre om man satt med en villa för 5-6 millen

typ en normalvilla efter prisuppgången som varit, covid uppgången kommer raderas utan tvekan, frågan är om det ger 10-20% mer.

Men kommer säkert 100% ränteavdrag eller något mer bidrag,

Nu har jag inte en villa utan en lägenhet men jag är ganska säker på att det inte kommer raderas.
Dom som har sina villor för 4-5 miljoner kommer förvisso få högre månadskostnader men priset på deras fastigheter tror jag kommer antingen stå still eller gå upp/ner 2-3%

Så länge lönerna fortsätter upp, Sverige som land växer utan att bostäder byggs i samma takt så kommer efterfrågan att styra.

Du har en reallön som minskar, du har en inflation 6>.
Styrränta som laggar, och behöver gå 300 punkter på kort tid.

Resulterat i ca 6% ränta, covid bostäderna kommer 100% raderas i värdeökning, frågan är bara om det blir mer.
Är inte efterfrågan är gratis pengar som styr om dom inte finns så finns inte efterfrågan heller.

Enda som styr är central planerare/central banker.

Varför tror du aktiemarknaden är ner?
varför är bolån upp 2,5% på 2 månader i usa?

Finns ingen möjlighet det är hållbart i Sverige, vår marknad är mer osund än deras.

Det har jag nu hört i 25 år och i alla dessa 25 år har priserna på bostäder i Sverige fortsatt att gå upp.

Folk som inte tagit sig in på marknaden brukar ofta vara ännu mer dramatiska.

PS: Senast förra månaden gick bostäderna i snitt upp 1% i Sverige.

Det spelar dessutom inte roll om räntorna går upp så högt som till 6% - dels gör du avdrag på ca 20-25% av detta dels så kommer amorteringskravet att försvinna och dels så är hyrorna så pass mycket högre på hyresrätter att det ändå ALLTID kommer löna sig att äga sin bostad.

Det har jag nu hört i 25 år och i alla dessa 25 år har priserna på bostäder i Sverige fortsatt att gå upp.

Folk som inte tagit sig in på marknaden brukar ofta vara ännu mer dramatiska.

PS: Senast förra månaden gick bostäderna i snitt upp 1% i Sverige.

Det spelar dessutom inte roll om räntorna går upp så högt som till 6% - dels gör du avdrag på ca 20-25% av detta dels så kommer amorteringskravet att försvinna och dels så är hyrorna så pass mycket högre på hyresrätter att det ändå ALLTID kommer löna sig att äga sin bostad.
Man kan t.o.m. titta längre tillbaka. Även en tillfällig bostadsbubbla är övergående pga efterfrågan. Finns några andra länder i EU som haft en sån bubbla för 20år sedan med marknaden hämtade sig oerhört snabbt och kom ikapp till nya höjder på några få år. Sedan tror jag inte heller på att priserna rasar men någon stagnering av de dyrare bostäder istället. Kan t.o.m. blir uppgång på mindre bostäder framförallt de med billig drift.

Man kan t.o.m. titta längre tillbaka. Även en tillfällig bostadsbubbla är övergående pga efterfrågan. Finns några andra länder i EU som haft en sån bubbla för 20år sedan med marknaden hämtade sig oerhört snabbt och kom ikapp till nya höjder på några få år. Sedan tror jag inte heller på att priserna rasar men någon stagnering av de dyrare bostäder istället. Kan t.o.m. blir uppgång på mindre bostäder framförallt de med billig drift.

Jag håller helt med dig.

Sen kan man se det som så här, säg att man har ett bolån på 2.000.000 kronor för ett radhus (exempel).

Ponera att avgiften är 4.500 kronor - även om du har ränta så hög som 5-6% på ditt bolån så är det fortfarande "billigare" än vad jag betalade för min 2:a (hyresrätt)...

Intressant läsning @Terry_ hade ingen aning om att du haft spelproblem

Jag vet att jag inspirerat många vilket glädjer mig.Många har följt min resa och dylikt. Har nu tagit nästa steg och sökt om en skuldsanering. Den tråden kan ni följa i länken jag bifogar nedan. Jag har redan svarat flertalet gånger varför jag tvingades söka skuldsanering men kan göra det här med. Jag tvingades byta jobb eftersom min gamla bransch (försäkringar) drog åt snaran och tog bort provisioner. Min ifrån gick ifrån 80.000 (cirka) till kanske 25.000. Så bytte bransch och jobb. Däremellan fick jag barn så hela familjen levde bara på min inkomst som är cirka 40K innan skatt men efter hyran är betald gick det helt enkelt inte runt. Jag har dock varit spelfri sedan ajg öppnade den här tråden 2018 och fortsätter kämpa med ett gott mod!

Inte skrivit på 18 månader så kanske på sin plats att uppdatera även här då det är vissa som följt med hela resan.

Idag fick jag inledande på min skuldsaneringsansökan!

Tack för allt stöd och hejarop jag har fått genom åren.

Det är givetvis en lång vandring kvar att gå men detta är ett steg i rätt riktning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp