Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Ja det fungerar men hur många fattar det? Fortfarande riktigt dåligt...
Håller med dig till 100%, försökte få svar på varför de tar betalt för Min Upplysning när man inte prenumererar på Mitt Kreditbetyg men fick bara till svar att det ingår inte längre. Kollade i min mejl och den 28/10 upphör min prenumeration och då missar de mig som kund.

En förfrågan försvann nu betyget gick från 2,4% till 1,9% nästa försvinner om en månad och då har jag bara 1 förfrågan kvar

Ni som prenumererar på Mitt Kreditbetyg med Min Upplysning när kollar ni era sidor?D et är ju läge att kolla vid den månatliga uppdateringen mellan den 15-20 varje månad och när en förfrågan eller anmärkning försvinner eller ny förfrågan eller anmärkning tillkommer och när inkomsten uppdateras i juni. Men finns det någon anledning att kolla oftare,finns det något som kan påverka kreditbetyget annars?

Ni som prenumererar på Mitt Kreditbetyg med Min Upplysning när kollar ni era sidor?D et är ju läge att kolla vid den månatliga uppdateringen mellan den 15-20 varje månad och när en förfrågan eller anmärkning försvinner eller ny förfrågan eller anmärkning tillkommer och när inkomsten uppdateras i juni. Men finns det någon anledning att kolla oftare,finns det något som kan påverka kreditbetyget annars?

Vet inte om det är en egen uppdatering eller om det går in i den vanliga månatliga, men man bör ju också kolla när de nya uppgifterna från deklarationen dyker upp. Förfrågningar som blir 6 månader gamla påverkar också betyget.

Är det detta du menar? Mitt kreditbetyg har aldrig påverkats av att mina förfrågningar blir 6 månader varför vet jag inte.

Ah, missade den biten, japp, den jag menar. För min del har jag i princip alltid sett en förändring vid halvårspasseringen...

Ah, missade den biten, japp, den jag menar. För min del har jag i princip alltid sett en förändring vid halvårspasseringen...
Undrar varför det är så har det något att göra med antal förfrågningar man har tror du eller vad?

Undrar varför det är så har det något att göra med antal förfrågningar man har tror du eller vad?

Det eller att ändringen är så liten att det inte syns, eller kanske att det finns något annat (att man är husägare, hög-/låginkomsttagare osv) som håller betyget uppe/nere så att åldern på förfrågningen inte ska/får påverka i UC:s modell.

Nu har UC gjort om sidan med Min UC så att du kan skriva ut den eller bara se den, längst upp på vänstra sidan ovanför namn och adress står det skriv ut klicka på den så ser du hela Min UC och har möjlighet att skriva ut den om du vill.

UC har anlitat ett telemarketing företag som ringer från 010-490 99 17 för att sälja in sitt UC idskydd och de blir sura när man tackar nej så ringer de upp så vet ni.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp