Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag ringde om det i förrgår, dom sa det skulle funka dagen efter (dvs igår) men det har inte hänt ett skit.
Jag mejlade dem igår och de svarade inom en timme och sedan fungerade det för mej. Tycker att den nya sidan är hemsk ur alla perspektiv, ful ologisk och när man får upp sin upplysning så får man scrolla sej igenom den, jag har i varje fall inte hittat något sätt att få upp den i helskärm. Sedan kan man undra om de tagit bort "Min upplysning" med flit från alla som har abonnemang på "Mitt kreditbetyg"... Finns heller ingen upplysning om abonnemanget man tecknat, får kolla i internetbanken när jag betalt, så jag vet när det löper ut. Det enda som är bra är att det krävs BankId för att logga in, vilket de som säljer ID-kapningsskydd skulle fixat för länge sedan.

Vilken värdelös uppdatering de gjort vet inte om det är värt 25kr/månad när mitt abonnemang löper ut att ha kvar kreditbetyget när man inte får ha Min upplysning kvar.
Håller med, jag kommer att strunta i helt att ha abonnemang hos UC när mitt löper ut, har ändå löneutmätning och ska inte låna något mer. Det jag egentligen är intresserad av är "Min upplysning" för att se skulder och anmärkningar, men det kan jag lika gärna se på "Min upplysning" istället som uppdateras snabbare än UC.

Håller med, jag kommer att strunta i helt att ha abonnemang hos UC när mitt löper ut, har ändå löneutmätning och ska inte låna något mer. Det jag egentligen är intresserad av är "Min upplysning" för att se skulder och anmärkningar, men det kan jag lika gärna se på "Min upplysning" istället som uppdateras snabbare än UC.
Men på Min Upplysning (Bisnode) kan man väl inte se sina förfrågningar och vad som ev. händer med kreditbetyget då de försvinner?

Men på Min Upplysning (Bisnode) kan man väl inte se sina förfrågningar och vad som ev. händer med kreditbetyget då de försvinner?
Är inte så intresserad av det p g a att jag ändå inte ska låna en krona mer, mer intresserad av mitt skuldsaldo hos KFM. Om någon tagit en upplysning så får jag ju ändå den i Kivra.

Är inte så intresserad av det p g a att jag ändå inte ska låna en krona mer, mer intresserad av mitt skuldsaldo hos KFM. Om någon tagit en upplysning så får jag ju ändå den i Kivra.
Ok då förstår jag kommer inte heller ta något nytt blancolån eller söka någon kredit under det närmaste året får inget beviljat pga mitt massiva underskott så det blir bara onödiga förfrågningar i så fall.

Ok då förstår jag kommer inte heller ta något nytt blancolån eller söka någon kredit under det närmaste året får inget beviljat pga mitt massiva underskott så det blir bara onödiga förfrågningar i så fall.
Dessutom tycker jag att hela sidan blivit hemsk! Ta bara min upplysning, måste scrolla för att se hela, går inte att skriva ut... Onödigt att betala för en så dålig tjänst, blir onödigt dyrt!

Dessutom tycker jag att hela sidan blivit hemsk! Ta bara min upplysning, måste scrolla för att se hela, går inte att skriva ut... Onödigt att betala för en så dålig tjänst, blir onödigt dyrt!
Håller fullständigt med dig varför har de gjort Min Upplysning så idiotisk, när mitt abonnemang löper ut kommer UC inte få en krona till av mig.

Försöker mitt i mitt egna kaos hjälpa en vän, framförallt för att hon ska undvika att hamna i samma situation som mig.
Hon har en misskött kredit som försvinner näst vecka, vet ni hur mycket det kan påverka kreditbetyget?

Har mejlat med UC vill du skriva ut Min Upplysning gå in på sidan jag scrollade längst ner klicka på ctrl+a och skriv ut. Det fungerade då har testat själv.

Har mejlat med UC vill du skriva ut Min Upplysning gå in på sidan jag scrollade längst ner klicka på ctrl+a och skriv ut. Det fungerade då har testat själv.
Ja det fungerar men hur många fattar det? Fortfarande riktigt dåligt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp