Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Aha ok, men om jag kollar via Kivra då ser jag väl upplysningen som den visats den som frågar?

Ligger på en föga smickrande 29%.
Har 26 förfrågningar ( varav 11 till två olika långivare vid olika tillfällen - korkat, men jag hade inte förstått innerbörden av hur allvarligt det var med förfrågningar, försökte ta lån på ställen som accepterade anmärkningar - men som tyvärr tog UC).
15st av dessa ff är över 6månader gamla. Ingen av dessa godkände min ansökan, men det bryr sig väl inte bankerna om antar jag, då dom inte kan se om jag tagit lånen.

Har tre anmärkningar som försvinner i slutet av september.
Inkomst 2015: 470.000 (inväntar uppdaterad taxerad inkomst med spänning)
Inkomst 2014: 60.000 (var student då)

Någon som ens vågar gissa på hur stor skillnad min ökade lön kommer göra för min scoring?
Antar att jag måste vänta ut anmärkningarna (4månader) och en del förfrågningar, tyvärr, innan det ens är lönt att tänka tanken på ett lån antar jag.

Senast ändrad:
Jag ligger på nästan 50 och har inga anmärkningar så förfrågningarna verkar spela stor roll...

Blank är lite missvisande här... Det heter blank för att den som tar en upplysning på dig inte kan se vem som frågat, men du kan se det på din egen förfrågan. Annars är det ganska vanligt att förfrågningar utan belopp görs och de påverkar inte mer än en med belopp.
Har lite blandad karaktär men inget med ärendenummer och inga från inkassobolag. Är det rimligt att man då har nästan 50?

Har lite blandad karaktär men inget med ärendenummer och inga från inkassobolag. Är det rimligt att man då har nästan 50?

Det låter väldigt högt, men det är nog inte orimligt. När mina två anmärkningar försvann hade jag 37, sen gjorde jag två ansökningar och åkte upp på 48,4. Dock var utnyttjat högre än beviljat, och hade kanske ca 17 förfrågningar. Fick ner det rejält när väl förfrågningarna började försvinna och jag såg till att hålla mig inom det beviljade. Jag tror jag hade 6 kortkrediter och ett blanco på omkring 80 000, plus en avbetalning på ett billån på 30 000. Totalt någonstans runt 240 000.

Det låter väldigt högt, men det är nog inte orimligt. När mina två anmärkningar försvann hade jag 37, sen gjorde jag två ansökningar och åkte upp på 48,4. Dock var utnyttjat högre än beviljat, och hade kanske ca 17 förfrågningar. Fick ner det rejält när väl förfrågningarna började försvinna och jag såg till att hålla mig inom det beviljade. Jag tror jag hade 6 kortkrediter och ett blanco på omkring 80 000, plus en avbetalning på ett billån på 30 000. Totalt någonstans runt 240 000.
Ok, då är förfrågningarna så pass avgörande... Jag ligger under beviljat.

Ok, då är förfrågningarna så pass avgörande... Jag ligger under beviljat.

Jag tror att 20 förfrågningar är mycket mer förödande för betyget än 15 - jämfört med 10 kontra 5 (om du förstår vad jag menar). Jag fick hursomhelst ner betyget under 10 genom att minska antalet förfrågningar till 6-7 st och hålla mig inom beviljat. Så förmodligen kommer ditt förbättras en hel del med tiden.

Det är verkligen klurigt med kredit betyg. Gick ner från 18,7 till 12,4 när en förfrågan försvann. Hade elva innan och gick ner till tio nu inatt . Blir spännande när nya uppgifterna uppdateras nu i juni vad som händer. I augusti kommer det försvinna sex till, hoppas bara jag håller mig flytande till dess och kan söka ett samlings lån om allt ser bra ut, men man blir verkligen inte klok på detta system

När ser man den uppdaterade inkomsten för 2015 på Min UC blir det i juni eller i juli? Vet att Slutskattebeskedet börjar skickas ut den 15/6 har UC fått de uppgifterna innan dess?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp