Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Betyget brukar inte röra sig så länge man har över 5 ff :) Så vänta tills du kommer under 5, då kommer de göra skillnad.
Då antar jag att det blir bra nästa månad :) 3 försvinner denna månad och 3 nästa.

A32FF1A3-C9C8-4C0C-A84F-33F661D6805E.jpeg

Påverkar den där eon någonting?

Tänkte eventuellt be om medsökande till ansökan efter avslag från två banker från Lendo och Zmarta för 2 veckor sedan. Fick tips om att ha medsökande från Zmarta men jag pratade dock med Zmarta idag och de säger att de måste ta ny UC på mig nu också trots att ansökan var nyligen. Känns dock som att många banker bör automatiskt neka så nära inpå nu även om jag har medsökande?

Någon med erfarenhet?

Betyget brukar inte röra sig så länge man har över 5 ff :) Så vänta tills du kommer under 5, då kommer de göra skillnad.
Mitt betyg rörde sig både när en ff försvann i maj samt när ff blir 6 månader gamla. Och jag har lååångt över 5 ff.
Men det kanske blir trögare när man befinner sig i kategorin “bra kreditvärdighet”.

Mitt betyg rörde sig både när en ff försvann i maj samt när ff blir 6 månader gamla. Och jag har lååångt över 5 ff.
Men det kanske blir trögare när man befinner sig i kategorin “bra kreditvärdighet”.
Stämmer bra :)

När tror vi det vankas månadens uppdatering?
Börjar närma sig att 1/2 FF försvinner och den andra fyller ett halvår, då blir det söka samlingslån och förhoppningsvis få ner lite ränta.

Ja jag hoppa från 6-7% till 3.7 när jag betala av sa upp en kredit. Nu rör den sig Inget. Men när jag hade 15-27% så hopa den ner 1-2% per ff som försvann.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp