Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

En fråga relaterat till Ferratum som syns på UC:
Har 45k på avbetalning hos dem och håller på beta av den för att få bättre UC. I dagsläget har jag utnyttjat 38k av 45k. De har nu erbjudit att höja krediten till 50k. Jag undrar om det skulle vara bättre för betyget om jag höjde och hade 38k av 50k? Görs det en ny upplysning?

En fråga relaterat till Ferratum som syns på UC:
Har 45k på avbetalning hos dem och håller på beta av den för att få bättre UC. I dagsläget har jag utnyttjat 38k av 45k. De har nu erbjudit att höja krediten till 50k. Jag undrar om det skulle vara bättre för betyget om jag höjde och hade 38k av 50k? Görs det en ny upplysning?

Tekniskt sett utifrån mina erfarenheter; ja det bör förbättra ditt betyg, inte extremt mycket men jag tror inte det försämrar.

De har bara tagit creditsafe på mig och aldrig annat, dock inte 100% då det var några månader sedan men har aldrig hört att de har tagit UC om det är det du är orolig för. Fråga hellre dom först.

Tekniskt sett utifrån mina erfarenheter; ja det bör förbättra ditt betyg, inte extremt mycket men jag tror inte det försämrar.

De har bara tagit creditsafe på mig och aldrig annat, dock inte 100% då det var några månader sedan men har aldrig hört att de har tagit UC om det är det du är orolig för. Fråga hellre dom först.
Kollade på deras sida och det står att de genomför en kreditkontroll via Instantor för att se kreditvärdigheten. Det borde ju vara lugnt att göra då.

Skrev till Swedbank lite som ett sista hopp om personlig diskussion kring samlingslån eller åtminstone lite rådgivning, inte överdrivet långt utan bara lite allmänt att ekonomin är tuff och att det är svårt att få samlingslån med dålig UC men att jag iallafall har fått bra jobb och har framtida möjligheter.

Fick bara ett svar.
”Tack för ditt meddelande, jag ser att du gjort en låneansökan förra veckan. Den behandlas fortfarande och vi återkommer med svar snart”

Jo tjena haha. De syftar alltså på ansökan från förmedlare, intressant att den fortfarande ligger i deras händer trots automatiskt avslag. Om de ens svarar tillbaka något angående ansökan lär de ju vara avslag ändå men intressant svar tycker jag.

Skrev till Swedbank lite som ett sista hopp om personlig diskussion kring samlingslån eller åtminstone lite rådgivning, inte överdrivet långt utan bara lite allmänt att ekonomin är tuff och att det är svårt att få samlingslån med dålig UC men att jag iallafall har fått bra jobb och har framtida möjligheter.

Fick bara ett svar.
”Tack för ditt meddelande, jag ser att du gjort en låneansökan förra veckan. Den behandlas fortfarande och vi återkommer med svar snart”

Jo tjena haha. De syftar alltså på ansökan från förmedlare, intressant att den fortfarande ligger i deras händer trots automatiskt avslag. Om de ens svarar tillbaka något angående ansökan lär de ju vara avslag ändå men intressant svar tycker jag.
Glöm Swedbank, de behandlar en som att man tigger gratispengar

Ja det är 0 chans där. Dock intressant att de säger att låneansökan är öppen när de inte ens tagit del av ansökan via Lendo.
Dålig/inkompetent kundservice. Fick olika besked varje gång jag ringde dem beroende på vem som svarade. Jäkla pajasbank, längtar till jag är fri

Fattar inte…. Nu är det 4e ff som försvinner men betyget rörde sig inte denna gång heller fortfarande kvar på 3.7%…

Fattar inte…. Nu är det 4e ff som försvinner men betyget rörde sig inte denna gång heller fortfarande kvar på 3.7%…
Avvakta lite, ibland har jag upplevt att betyget ändrar sig runt 8-9-10 på morgonen när ff försvinner. :)

Avvakta lite, ibland har jag upplevt att betyget ändrar sig runt 8-9-10 på morgonen när ff försvinner. :)
Inget hänt… trots att ja gått från 12 till 9 ff ( en är eon) så antar man kan säga 8… konstigt bara att det inte rör sig något allts!? Men sen 27/7 och 28/7 försvunne 2 till. Får väl räkna med att det ej rör sig så heller :facejoy: sen försvinner i Augusi. Har tänkt samla Då

Bilagor

• 6EEC755B-98E9-4841-AF33-D42ABF89AC6D.png
    6EEC755B-98E9-4841-AF33-D42ABF89AC6D.png
    404.6 KB · Visningar: 99
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp