Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Kanske är fel tråd men frågar, orkar inte göra en ny tråd.

Jag tog nytt abonnemang och fick då en bisonde förfrågan hade då 2.10% risk stod det är det bra bisonde betyg? ÄR BARA NYFIKEN, absolut inte tänkt ta ett lån via bisonde…

Bilagor

• 64BF239E-40CC-4F51-A75F-3CAFCB374CC0.jpeg
    64BF239E-40CC-4F51-A75F-3CAFCB374CC0.jpeg
    913.8 KB · Visningar: 103
När tror vi på uppdateringen på uc den här månaden? Hade varit fint att få in en ansökan på samlingslån den 18-19 tror vi uppdateringen kommit tills dess? Gått från 12 till 6.7 i kreditbetyg på att 2ff försvunnit sen 2st blivit 6 månader.
Har också släckt en hel kredit på 30k hos credway så hoppas att man kommer ner under 4% den här gången :)

När tror vi på uppdateringen på uc den här månaden? Hade varit fint att få in en ansökan på samlingslån den 18-19 tror vi uppdateringen kommit tills dess? Gått från 12 till 6.7 i kreditbetyg på att 2ff försvunnit sen 2st blivit 6 månader.
Har också släckt en hel kredit på 30k hos credway så hoppas att man kommer ner under 4% den här gången :)

Tog du bort krediten helt eller bara betalat av den 100%? Om det sistnämnda stämmer så kommer du säkerligen hamna under 3-4% enligt min tidigare erfarenhet. Vi får se!

Om du tagit bort den helt kan det påverka betyget negativt i och att en buffert ses som förlorad. Dock betydligt bättre än om den är fullt utnyttjad givetvis!

Tog du bort krediten helt eller bara betalat av den 100%? Om det sistnämnda stämmer så kommer du säkerligen hamna under 3-4% enligt min tidigare erfarenhet. Vi får se!

Om du tagit bort den helt kan det påverka betyget negativt i och att en buffert ses som förlorad. Dock betydligt bättre än om den är fullt utnyttjad givetvis!
Okey tack så mycket för din feedback! Hade den 100% utnyttjad och betala av hela sen tog bort den innan den 1:a. Hoppas inte det påverkar för mycket negativt bara

Okey tack så mycket för din feedback! Hade den 100% utnyttjad och betala av hela sen tog bort den innan den 1:a. Hoppas inte det påverkar för mycket negativt bara

Har experimenterat lite med detta och t.ex haft 60K uppdelat på 2 krediter (100% utnyttjade) sen lagt till ytterligare en kredit för t.ex 20K och då har betyget blivit bättre då det totala utnyttjandet tekniskt sett har minskat.

Rekommenderar dock att bara ett kreditkort outnyttjat, inte mer. Har man däremot en risk att börja ”nafsa” på den bör man ta bort den helt dock. Välmåendet är viktigare än betyget såklart. :)

Har experimenterat lite med detta och t.ex haft 60K uppdelat på 2 krediter (100% utnyttjade) sen lagt till ytterligare en kredit för t.ex 20K och då har betyget blivit bättre då det totala utnyttjandet tekniskt sett har minskat.

Rekommenderar dock att bara ett kreditkort outnyttjat, inte mer. Har man däremot en risk att börja ”nafsa” på den bör man ta bort den helt dock. Välmåendet är viktigare än betyget såklart. :)
Aha okey då förstår tack så jätte mycket!

Tagit lite för mycket lån och skit i onödan så min tanke är att spärra mig överallt där jag släcker en kredit och sen skaffa mig ett samlingslån om jag får den möjligheten sen aldrig röra ett lån igen. Förutom huslån då möjligen :)

Går tyvärr inte förutse.
Jag avslutade 90k i outnyttjade krediter och mitt betyg gick från 1,5 till 4,7. Det var en hel del månader sen, och fortfarande inte blivit bättre.
UC och deras algoritmer är verkligen katastrofalt orealistiska.
Man kan sitta med världens sämsta förutsättningar och ha lågt betyg, eller hyfsat okej förutsättning och ha ett högt betyg.

Går tyvärr inte förutse.
Jag avslutade 90k i outnyttjade krediter och mitt betyg gick från 1,5 till 4,7. Det var en hel del månader sen, och fortfarande inte blivit bättre.
Man kan sitta med världens sämsta förutsättningar och ha lågt betyg, eller hyfsat okej förutsättning och ha ett högt betyg.
hur mycket i krediter har du nu och vad ligger nyttjandegraden på?

Går tyvärr inte förutse.
Tror det är olika från person till person. Jag hade en på 37 k utnyttjat av 50 betala av den sen avsluta mitt betyg gick från 7-8 till 3.7.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp