Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Iom att jag är ny på det här att hålla koll på min uc, när uppdateras den, är det vid månadsskifte eller specifikt datum?
det som du har sista dagen i månaden på olika krediter och lån är det som kommer visas på uppdateringen som sker mellan 15-20 månaden efter

det som du har sista dagen i månaden på olika krediter och lån är det som kommer visas på uppdateringen som sker mellan 15-20 månaden efter
Okej, gäller det ev anmärkningar och FF också? Har inga nya FF och ingen betalningsanmärkning för den delen men intressant och bra att ha koll. Ev anmärkningar om misskött kredit, hamnar det också under anmärkningar?

Okej, gäller det ev anmärkningar och FF också? Har inga nya FF och ingen betalningsanmärkning för den delen men intressant och bra att ha koll. Ev anmärkningar om misskött kredit, hamnar det också under anmärkningar?
nej FF och anmärkningar syns direkt och försvinner direkt på årsdagen.
finns mer info på UC hemsidan om alla uppfateringsfrekfrenser på olika uppgifter

nej FF och anmärkningar syns direkt och försvinner direkt på årsdagen.
finns mer info på UC hemsidan om alla uppfateringsfrekfrenser på olika uppgifter
Tack för svar! Får försöka läsa på. Tycker inte jag blir klokare just med det där om missbrukad kredit heller, fattar att man ska kunna se men jag fattar inte var. Spontant och rimligast i mitt tycke borde det hamna under anmärkningar men jag vet inte. Är det samma för sådana, anmärkningar om misskött kredit?

Försvann 7 ff inatt av totalt 20 hände inte någonting med betyget som är 21,32 uppdateras bara betyget 1 gång i månaden trodde betyget skönk när ff försvinner

Försvann 7 ff inatt av totalt 20 hände inte någonting med betyget som är 21,32 uppdateras bara betyget 1 gång i månaden trodde betyget skönk när ff försvinner
jag upplevde att det var några dagars fördröjning med uppdateringen av betyget, i alla fall i Kreddy när jag tog nya förfrågningar

Ja det är nog samma på minuc att de uppdateras i efterhand , enligt uc så uppdateras ju uc direkt när en ff försvinner men inte att själva betyget uppdateras omgående står de ju inget om , dåligt kan man tycka för om man har 50 ff som bara tynger ner ens betyg och försvinner alla samma dag men betyget står kvar är det ju konstigt då man är ju mer kreditvärdig med 0 ff än med 50 ff

Ja det är nog samma på minuc att de uppdateras i efterhand , enligt uc så uppdateras ju uc direkt när en ff försvinner men inte att själva betyget uppdateras omgående står de ju inget om , dåligt kan man tycka för om man har 50 ff som bara tynger ner ens betyg och försvinner alla samma dag men betyget står kvar är det ju konstigt då man är ju mer kreditvärdig med 0 ff än med 50 ff
Nja tror det är olika. Ibland har betyget uppdaterats för mig efter ff försvunnit och ibland har det inte. Beror nog på hur många totalt man har och övriga förutsättningar :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp