- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
ja och det lär dom slipp med så höga krav och max 60% belåningsgrad...Låter som dom siktar på att helt slippa kreditförluster
ja och det lär dom slipp med så höga krav och max 60% belåningsgrad...Låter som dom siktar på att helt slippa kreditförluster
det som du har sista dagen i månaden på olika krediter och lån är det som kommer visas på uppdateringen som sker mellan 15-20 månaden efterIom att jag är ny på det här att hålla koll på min uc, när uppdateras den, är det vid månadsskifte eller specifikt datum?
Okej, gäller det ev anmärkningar och FF också? Har inga nya FF och ingen betalningsanmärkning för den delen men intressant och bra att ha koll. Ev anmärkningar om misskött kredit, hamnar det också under anmärkningar?det som du har sista dagen i månaden på olika krediter och lån är det som kommer visas på uppdateringen som sker mellan 15-20 månaden efter
nej FF och anmärkningar syns direkt och försvinner direkt på årsdagen.Okej, gäller det ev anmärkningar och FF också? Har inga nya FF och ingen betalningsanmärkning för den delen men intressant och bra att ha koll. Ev anmärkningar om misskött kredit, hamnar det också under anmärkningar?
Tack för svar! Får försöka läsa på. Tycker inte jag blir klokare just med det där om missbrukad kredit heller, fattar att man ska kunna se men jag fattar inte var. Spontant och rimligast i mitt tycke borde det hamna under anmärkningar men jag vet inte. Är det samma för sådana, anmärkningar om misskött kredit?nej FF och anmärkningar syns direkt och försvinner direkt på årsdagen.
finns mer info på UC hemsidan om alla uppfateringsfrekfrenser på olika uppgifter
jag upplevde att det var några dagars fördröjning med uppdateringen av betyget, i alla fall i Kreddy när jag tog nya förfrågningarFörsvann 7 ff inatt av totalt 20 hände inte någonting med betyget som är 21,32 uppdateras bara betyget 1 gång i månaden trodde betyget skönk när ff försvinner
Nja tror det är olika. Ibland har betyget uppdaterats för mig efter ff försvunnit och ibland har det inte. Beror nog på hur många totalt man har och övriga förutsättningarJa det är nog samma på minuc att de uppdateras i efterhand , enligt uc så uppdateras ju uc direkt när en ff försvinner men inte att själva betyget uppdateras omgående står de ju inget om , dåligt kan man tycka för om man har 50 ff som bara tynger ner ens betyg och försvinner alla samma dag men betyget står kvar är det ju konstigt då man är ju mer kreditvärdig med 0 ff än med 50 ff