Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hade du sökt ett belopp på 350.000 tror jag räntan hade varit en tredjedel av det.

@Korpen @Bramserud & övriga.

Om du har 500.000 i blancolån säger vi (räkneexempel).
Gör det något skillnad tror ni för betyget huruvida du har 2-3 aktörer dessa 500.000 är tagna hos eller om du har 10 aktörer?
Kanske marginell påverkan?

5ff borta inatt. Betyget rörde sig inte en hundradel ens.

Ja det var den verkligen men kände att det va bättre än vad jag hade så tog det endå. Det kändes lite som att välja mellan pest eller kolera

Hade du sökt ett belopp på 350.000 tror jag räntan hade varit en tredjedel av det.

Ja fick ett lån på 260 000 från Forex bank med en ränta på 5.16% ungefär men det hade bara ökat min månadskostnad så valde collector. Räntan svider lite men låg på 16 % i genomsnitt innan. Så 12.15% är lite bättre..

Gör det något skillnad tror ni för betyget huruvida du har 2-3 aktörer dessa 500.000 är tagna hos eller om du har 10 aktörer?

Bra fråga... Jag tycker inte att det borde ha så stor påverkan, i alla fall inte om det är gamla lån som man har betalat ett tag på. Har man tagit massor av små lån nyligen så lär det väl vara sämre än ett stort.

En annan fråga,
Hur vet jag om ett lån/kredit är avslutat hos UC?
Eftersom det är synligt för mig 12 månader efter att jag har avslutat ett specifikt lån är det ju svårt att veta om bara jag ser lånet eller jag + andra bolag?

En annan fråga,
Eftersom det är synligt för mig 12 månader efter att jag har avslutat ett specifikt lån är det ju svårt att veta om bara jag ser lånet eller jag + andra bolag?

Borde väl inte synas för andra efter det står avslutat ”datum”

Jag har 600 kkr på 6 blanco fördelat på 5 olika ”bra” aktörer och betyg 0.24 med 2ff som snart försvinner. Så antalet spelar inte stor roll. Däremot vilka banker du har lån hos kan påverka mer.

En annan fråga,
På Kreddy ser man enbart ej avslutade lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp