Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Försvann 7 ff inatt av totalt 20 hände inte någonting med betyget som är 21,32 uppdateras bara betyget 1 gång i månaden trodde betyget skönk när ff försvinner

Det är väl antagligen inte så mycket bättre att ha 13 förfrågningar än att ha 20... Allt över 3-4 st borde räknas som ovanligt många.

Det är väl antagligen inte så mycket bättre att ha 13 förfrågningar än att ha 20... Allt över 3-4 st borde räknas som ovanligt många.

Exakt så är det. Samma om du har 7 eller 12 anmärkningar.

Exakt så är det. Samma om du har 7 eller 12 anmärkningar.
Så förfrågningar gör bara skillnad när de är runt 5 eller mindre om typ 1-2 st försvinner , kan nog vara så har inte så mycket erfarenhet av dehär så kul att få höra :) mina sista ff försvinner snart om 2 veckor bara då har jag 0 ff men 20 000 underskott kanske de som ställer till de , har massa sms lån läst här ett tag har 10 lån varav 3 på uc , tänkt o söka sa0mlingslån men rädd att betyget frysit fast har stått o stampat 5 månader utan att de rört sig med 0,01 vilket jag tycker är märkligt ff blir ju äldre o vissa har försvunnit o nu 7 st utan resultat , men de får väl bli bank norwegian 23,99 ränta haha

I Maj var mitt betyg påväg mot det bättre. Jobbade för ett bättre betyg så jag äntligen kunde söka ett samlingslån och baka ihop alla smålån.
Sen kom smällen. Missade en faktura som kom på mailen och påminnelse skickades till min gamla adress så den hamnade hos inkasso. Inkasso tog en upplysning samma dag som fakturan från dom rasade ner i brevlådan. Efter flera samtal med inkasso bolaget (Sergel) om att ta bort förfrågan fick jag bara samma svar tillbaka ”Nej men det går inte. Vi kan inte ta tillbaka en kreditupplysning”.
Detta gjorde så mitt betyg sköt från 11% med 18ff till 86.3% med 19ff...
2ff försvann Augusti och betyget sjönk till 56% sen sjönk det ytterligare för att tillslut landa på 36.5%.
Igår försvann en till ff och betyget sjönk till 28.9% och är nere på 10ff där den senaste förfrågningen nu är 4 Månader gammal.
Ser ett ljus!

I Maj var mitt betyg påväg mot det bättre. Jobbade för ett bättre betyg så jag äntligen kunde söka ett samlingslån och baka ihop alla smålån.
Sen kom smällen. Missade en faktura som kom på mailen och påminnelse skickades till min gamla adress så den hamnade hos inkasso. Inkasso tog en upplysning samma dag som fakturan från dom rasade ner i brevlådan. Efter flera samtal med inkasso bolaget (Sergel) om att ta bort förfrågan fick jag bara samma svar tillbaka ”Nej men det går inte. Vi kan inte ta tillbaka en kreditupplysning”.
Detta gjorde så mitt betyg sköt från 11% med 18ff till 86.3% med 19ff...
2ff försvann Augusti och betyget sjönk till 56% sen sjönk det ytterligare för att tillslut landa på 36.5%.
Igår försvann en till ff och betyget sjönk till 28.9% och är nere på 10ff där den senaste förfrågningen nu är 4 Månader gammal.
Ser ett ljus!

jag trodde inte sergel gjorde UC, utan bara gjorde egna upplysningar?

Hej!
Känner att det är dags för mig att samla mina lån nu då jag jobbat upp mitt kreditomdöme.

Har olika lån på ca 450 000 kr.
Remember 250 000 kr.
Avida finans 130 000 kr
Ica banken 39 000 kr
QPR finance 27 000 kr
Bank Norwegian kreditkort 20 000 kr - 5 tusen kronor utnyttjat.
Har även krediter hos credway och euroloan på 10 000 vardera som är betalda och finns med i UC.

Årsinkomst 2017 : 324 000
Årsinkomst 2018 : 325 500

5 uc ff och dom försvinner iår.
1 uc 7 september.
2 uc 8 oktober
2 uc 28 oktober .

Har en riskprognos på 0.86 % idag så ligger ju under 1 % och det är ju bra.

Betalar ca 10 000 varje månad men det mesta är ju ränta.. så händer inte jätte mycket direkt.

Vad rekommenderar ni mig att göra..Ska jag vänta ut förfrågningarna och söka eller bör ja kunna få ett hyfsat lån om ja ansöker om det idag?
Möjligt att ja skulle kunna ta 2 lån på 250 och 200 tusen också.

Tacksam för svar då jag verkligen tänkt på detta dag in och dag ut väldigt länge.

Mvh

Tjena allihopa ville bara berätta att jag sökte ett samlingslån i torsdags med 0 FF då jag väntade ut de sista 28 oktober..

Ansökte via sambla och fick ett lån på 483 000 kr från collector bank med en ränta på 12.15%. Täckte exakt alla lån även ett som inte syndes på UC.

Gick ner från 10500 i månaden till 6200 kr .

Skönt nu slipper man fakturor från 6 olika ställen plus att man får några extra tusenlappar att amortera bort lånet med.

Hade UC risk på 0.4% . 0 FF.

Nu gäller det att betala av så mkt man kan och sen ta ett annat lån med lite bättre ränta lite längre fram..

Wohooo

Räntan var lite oväntat hög

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp