Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Min pension hur ligger jag till

Fick läsa fram o tillbaka flera gånger och kom fram till samma slutsats.
Tjänstepension kan man tydlilgen välja allt på fem år eller uppdelat på flera år.
Eventuell löneväxling påverkar naturligtvis i slutändan.

Precis, hur man kan plocka ut sin tjänstepension beror exempelvis på vilket kollektivavtal man tillhör och om det är en förmånsbestämd (livslång) eller avgiftsbestämd (går vanligen ta ut på 5 år och uppåt).

Som nämnts i tråden är det bra att ha koll på brytgränsen för statlig skatt så man får bästa möjliga uttag över tid.

Trodde faktiskt att du skulle ha mer än mig, ligger på 29900 kr per månad före skatt i pension. Lär ju bli mer såklart med åren.
Minpension visar summan i dagens värde så den kommer öka med åren. De visar inte den summan man beräknas få. De har gjort så för att folk inte ska vara mer än nöjd med 65000 kr i månaden men det kanske är som 45000kr idag.

Minpension visar summan i dagens värde så den kommer öka med åren. De visar inte den summan man beräknas få. De har gjort så för att folk inte ska vara mer än nöjd med 65000 kr i månaden men det kanske är som 45000kr idag.
Jag har 51k i min prognos. Då ska jag i princip kunna ställa mig själv frågan: Skulle jag klara mig idag på en pension på 51k om jag hade kunnat bli pensionär idag. Är det så man ska tänka?

Skattar man samma/lika mycket på sin pension som på sin vanliga inkomst när man arbetar?

Tänk om man kunde få ut en del av dessa pengar så man kunde betala sina skulder. Men det är bara att jobba på Har ca 17 år kvar till jag är 65 år. Så förhoppningsvis blir det en slant till iom att inkomsten ökar lite varje år.

Bilagor

• IMG_2295.jpeg
    IMG_2295.jpeg
    693.6 KB · Visningar: 17
Tänk om man kunde få ut en del av dessa pengar så man kunde betala sina skulder. Men det är bara att jobba på Har ca 17 år kvar till jag är 65 år. Så förhoppningsvis blir det en slant till iom att inkomsten ökar lite varje år.
Vad säger den att du ska få i snitt nu då? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp