Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min pension hur ligger jag till

Det bolag du vill flytta till.
Det är dock inte all tjänstepension som går att flytta så du tänker på det.

Det stämmer. Jag har försökt att flytta en del av min pension och det går inte. Den ligger fast hos Swedbank. Någon SAF-LO eller vad det heter. Dock kan jag se den via minpension men jag kan inte flytta den eller byta fonder i tjänstepensionen. Kan bara byta fonder på pensionen som ligger på pensionsmyndigheten.

Det stämmer. Jag har försökt att flytta en del av min pension och det går inte. Den ligger fast hos Swedbank. Någon SAF-LO eller vad det heter. Dock kan jag se den via minpension men jag kan inte flytta den eller byta fonder i tjänstepensionen. Kan bara byta fonder på pensionen som ligger på pensionsmyndigheten.
Det går jättebra att byta fonder hos Swedbank, jag har all flyttbar tjänstepension där och dom har ett brett urval.
Vill man flytta ifrån dom loggar man bara in på Fora och begär en flyttning.

Spv om man jobbar åt staten.. kommunerna har flera, pensionsvalet är rätt vanlig tror jag

Min pension ser ut som den gör eftersom jag bott i Norge i åtta år. Jag jobbade i Norge mellan 2012 och 2020 och sedan har jag jobbat i Sverige från 2020, heltid både i Norge och i Sverige.

Min pension ser ut enligt följande (jag är 36-40 år):

Norge:
Storebrand.no
Tjänstepension: 161.602 kr

Nav (Inkomstpension)
997.153 kr

Sverige:
Tjänstepension: 134.666 kr
Inkomstpension: 373.817 kr
Premiepension: 54.737 kr

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp