- Meddelanden
- 357
- Mottagna reaktioner
- 115
- Poäng
- 307
Trevlig bonus. Inom vilken bransch jobbar du? Bank/finans?53 år. Egen inmatad är bonus som utbetalas vid 55.
Trevlig bonus. Inom vilken bransch jobbar du? Bank/finans?53 år. Egen inmatad är bonus som utbetalas vid 55.
Ja det finns inget krav på att sluta jobba för att ta ut pension. Kan bli lite hög skatt dockMen kan man både jobba 100% och få full lön och pension (ganska mycket, lön 67000 plus pension ca 36000 kr/ månad) i 4 år från 65 till 69 och sen gå i pension? Det är så siffrorna presenteras på minpension om rutan uttag enligt avtal är i kryssad. Det känns lite felaktigt? Och efter det ca 43000 livet ut. Det är deras beräkningar jag inte förstår och när de isåfall tänkt att man går i pension. För går jag in och väljer 69 år får jag en annan prognos med ca 52000 kr/ månad livet ut.
Ja, absolut. Jag visste bara inte att det gick att göra så. För min del är det ju inte lönt pga skatten. Men det är ju ett tag kvar tills dess. Är man sjuklig när det är dax kan det ju ändå vara en idé.Ja det finns inget krav på att sluta jobba för att ta ut pension. Kan bli lite hög skatt dock
53 år. Egen inmatad är bonus som utbetalas vid 55.
Har ungefär samma situation som dig. Bara hoppas att man är skuldfri vid 65!Tänk om man kunde få ut en del av dessa pengar så man kunde betala sina skulder. Men det är bara att jobba på Har ca 17 år kvar till jag är 65 år. Så förhoppningsvis blir det en slant till iom att inkomsten ökar lite varje år.
Det som är inlagt av pensionstagaren själv.Jag fattar inte, vad är inmatad pensionsbonus för något? På 10 miljoner?
Ja mot någon avgift, har för mig den ligger på ett par hundra.Just nu har jag cirka 1.000 000 via Alecta
Jag har 10.000 hos Länsförsäkringar.
50.224 via Nordea
451.000 via Skandia
82.005 via Swedbank.
Man man slå ihop alla dessa till ett? Jag pratar om tjänstepensionen. Vill ha allting samlat på en enda aktör. Är det ens möjligt?
Ja mot någon avgift, har för mig den ligger på ett par hundra.
Det bolag du vill flytta till.Hur går man till väga då? Vem ringer man?