Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Min pension hur ligger jag till

En annan viktig aspekt är om man "orka/vill" jobba till 65.
Förvisso mindre pension men betydligt mera fritid.

Det skulle jag också vilja veta då jag min kalkyl är nästintill identiskt.
Klurigt.
Har läst på lite och kommit fram till att man kan ta ut allmän pension från 65 men fortsätta jobba 100% fram till 69 (siffran som gäller för mig iallafall). Man kan också gå ned i arbetstid efter överenskommelse med sin arbetsgivare. Sen tillkommer ev tjänstepension. Så valet blir hög inkomst under några få år och sedan lite lägre livet ut, eller lite högre inkomst under fler år.

Ja, de va ju ingen munter läsning precis så här en måndag som redan suger duktigt...
Tjänar jag som idag när ja går i pension, så kommer jag få ute 25.700kr FÖRE skatt... myyyy god !! :(
I min åldersindelning kommer 59% få ut mindre än jag...
Trodde faktiskt att du skulle ha mer än mig, ligger på 29900 kr per månad före skatt i pension. Lär ju bli mer såklart med åren.

Trodde faktiskt att du skulle ha mer än mig, ligger på 29900 kr per månad före skatt i pension. Lär ju bli mer såklart med åren.
Kollade nu och då var det uppe på 30.033kr före skatt…
Sen ska man ju ta i beaktelse att jag bodde i USA i många år och har tappat 11 år då jag inte arbetade i Sverige.

Kul tråd och en bra påminnelse om hur viktigt det är att tidigt börja tänka på pensionen! Och riktigt skönt att man inte har kunnat sabba den genom sitt spelberoende…

Är 40+ och har ca 3 mille i allmän pension och drygt 3 mille i tjänstepension hittills. Det tickar in ca 300 000 per år till tjänstepension, så ca 7 mille till i systemet, om jag jobbar på med samma lön. Och därtill avkastningen på det, vilket ger en riktigt bra summa när det är dags att börja plocka ut.

Planen är att gå vid 65… och ta ut det mesta de första 12-15 åren, när man är aktiv och kan njuta av livet :)

Har läst på lite och kommit fram till att man kan ta ut allmän pension från 65 men fortsätta jobba 100% fram till 69 (siffran som gäller för mig iallafall). Man kan också gå ned i arbetstid efter överenskommelse med sin arbetsgivare. Sen tillkommer ev tjänstepension. Så valet blir hög inkomst under några få år och sedan lite lägre livet ut, eller lite högre inkomst under fler år.
Fick läsa fram o tillbaka flera gånger och kom fram till samma slutsats.
Tjänstepension kan man tydlilgen välja allt på fem år eller uppdelat på flera år.
Eventuell löneväxling påverkar naturligtvis i slutändan.

Kul tråd och en bra påminnelse om hur viktigt det är att tidigt börja tänka på pensionen! Och riktigt skönt att man inte har kunnat sabba den genom sitt spelberoende…

Är 40+ och har ca 3 mille i allmän pension och drygt 3 mille i tjänstepension hittills. Det tickar in ca 300 000 per år till tjänstepension, så ca 7 mille till i systemet, om jag jobbar på med samma lön. Och därtill avkastningen på det, vilket ger en riktigt bra summa när det är dags att börja plocka ut.

Planen är att gå vid 65… och ta ut det mesta de första 12-15 åren, när man är aktiv och kan njuta av livet :)
Som tur är minskar alla utsvävningar ju äldre man blir... :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp