Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify Inkasso?

idag skickade dom mitt till gotica inkasso var 300 dagar sen:D.

Alltid gillat lumify på alla sätt och vis förutom en person i kundtjänsten för 1-1,5 år sedan och har jag sagt något annat tar jag tillbaka vartenda ord. Verkligen lätta att ha och göra med. Haha ja alltså när man frågar dem så säger de att de inte riktigt vet när ett ärende skickas till inkasso (det vill säga att det är olika). Kanske är så att de har som regel att skicka efter 5-6 månader eller längre men att de inte kan gå ut med det. Samtidigt så undrar man ju lite hur företaget går runt i sådant fall eftersom räntan inte är överdriven. Ligger själv efter med 4 inbetalningar och ska betala nu betalade dock in i augusti men förföll en nu igen.

Ni som är sena med Lumify, struntar ni bara i den där ”Förläng lånet” som kostar 2000 kr? För använder man den så är dom ju sjukt dyra?

Tips?

Ni som är sena med Lumify, struntar ni bara i den där ”Förläng lånet” som kostar 2000 kr? För använder man den så är dom ju sjukt dyra?

Tips?
Ja det gjorde jag , var 13 månader sen och förlängde aldrig ! Efter 13 mån skickade dom till gothia , från 2000 kr till 3900 kr bara :)

Är 137 dagar sen. Hur är det för er andra? Vill helst ha svar från de som inte skrivit här tidigare då jag läst igenom.
Eller rättare sagt. Är der någon som blivit skickad vidare till inkasso innan typ 250-300 dagar?

Ni som har haft Lumify och är försenad med flera månader, svarar ni alltså inte på deras mail/sms/samtal och ba låter det vara? Jag satt mig i skiten och inser att jag inte kan betala minimumbetalningen denna månaden (har kollat och jag kan betala nästa månad), det går bara inte helt enkelt denna månaden. Har haft dom till och från hela året och betalat av helt några gånger så vet inte om det skulle vara värt att kontakta dom och förklara att jag inte kan betala denna månaden eller bara låta det vara för att "dra ut på det" istället? Detta skulle vara första gången för mig jag är sen med något lån överhuvudtaget så behöver lite råd för hur jag bör gå tillväga. Skulden ligger på totalt 15K just nu, minimum-förlägning är 3800.. Vet att detta kommer bli dyrt oavsett men det får jag helt enkelt ta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp