Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify Inkasso?

Första inkassokrav kom idag efter 20 dagar angående betalningen som saknas med ett sista datum på 28/11. Utöver det är det hotet om anmärkningar, KFM och fan och hans moster. Även om jag lyckas låna privat för att täcka det här kravet lär ju nästkommande månad bli dubbelt igen vilket som så det ser mörkt ut.

Till en fråga jag fortfarande inte fått svar på här på forumet, kan de verkligen ge anmärkning trots att de varken tar UC eller rapporterar till UC?
Jag fick mitt släppt till Gothia inkasso efter 13 månader och då hade bara skulden gått från 2000 till 3800 kr :) så släpp absolut !

Jag fick mitt släppt till Gothia inkasso efter 13 månader och då hade bara skulden gått från 2000 till 3800 kr :) så släpp absolut !

Tack för svar! Får se om jag något val.. om det går till inkasso, får man då svar från Lumify att det är klart hos dom och sen mail/brev från inkassobolaget eller hur händer den processen?

Tack för svar! Får se om jag något val.. om det går till inkasso, får man då svar från Lumify att det är klart hos dom och sen mail/brev från inkassobolaget eller hur händer den processen?

Du får brev från inkasso och kan upprätta avbetalningsplan. Mitt hamnade hos inkasso efter drygt 330 dagar försening.
Kom till Gothia.

Du får brev från inkasso och kan upprätta avbetalningsplan. Mitt hamnade hos inkasso efter drygt 330 dagar försening.
Kom till Gothia.

Tack! Det här inkassokravet jag fått nu (ej uppsägelse av lån) är detta något du fick tidigt innan det eller betyder detta att detta blir sista chansen redan efter enbart 20 dagar? Har fått samtal 2-3 varje dag men inte svarat.

Första inkassokrav kom idag efter 20 dagar angående betalningen som saknas med ett sista datum på 28/11. Utöver det är det hotet om anmärkningar, KFM och fan och hans moster. Även om jag lyckas låna privat för att täcka det här kravet lär ju nästkommande månad bli dubbelt igen vilket som så det ser mörkt ut.

Till en fråga jag fortfarande inte fått svar på här på forumet, kan de verkligen ge anmärkning trots att de varken tar UC eller rapporterar till UC?
Menar de inte anmärkning som i betalningsanmärkning då? Hos KFM?

Tack! Det här inkassokravet jag fått nu (ej uppsägelse av lån) är detta något du fick tidigt innan det eller betyder detta att detta blir sista chansen redan efter enbart 20 dagar? Har fått samtal 2-3 varje dag men inte svarat.
Ja, jag fick nog en 2-3-4-5 st såna mail om uppsägning osv, hotade med kfm och 20 samtal om dagen. Jag blockade deras nummer, raderade mailen o lät de bara vara. :axelryck::facejoy: tog som sagt över 300 dagar innan jag fick brev av gothia att de tagit över skulden.

Haha skönt att veta.. Har så otroligt många lån men enbart detta jag inte klarar av i dagsläget så det är lite surt.

Det är det för jag är väldigt ny för. Man får anmärkning när det går från inkasso till KFM hos dessa antar jag, inte bara när det går till inkasso?

Haha skönt att veta.. Har så otroligt många lån men enbart detta jag inte klarar av i dagsläget så det är lite surt.

Det är det för jag är väldigt ny för. Man får anmärkning när det går från inkasso till KFM hos dessa antar jag, inte bara när det går till inkasso?

Precis, om du får utslag hos kfm så blir de en anmärkning. Inte hos inkasso :)

Valde att betala in kravet jag fick ändå (4K) och totalbeloppet gick ner från 16-17K till 12K, minsta betalningen gick från 12k till 8K. Nu står det att jag är 2 dagar sen istället för 30. Jag antar att det blir samma visa nu framöver dock att jag får nytt inkassokrav i slutet av December igen när jag betalar in 4K till. :facejoy:

Jobbigt lån att dras med, ska bli riktigt skönt när jag blir av med det. Det ironiska är att trots alla mail och samtal varje dag så får jag fortfarande ansöka om att låna 2500kr till, nej tack.

Imorgon blir det 20 dagar sent igen (ligger efter en månad och kan inte göra något åt saken). Får se om det kommer ett till inkassokrav. Egentligen tjänar de bara på mig, blir bara mer ränta för mig att betala i slutändan, troligen större vinst än om de hade sålt till inkassobolag. Var tvungen att blocka drygt 10 nummer nu, ringer verkligen 2-3 gånger varje dag från olika nummer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp