Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify Inkasso?

Hej
Tack för snabbt svar.
Det enda de har sagt när jag pratade med dem är att de kan inte garantera något om att det inte går vidare. Men jag försöker ringa imorgon igen så ser jag om jag får prata med någon annan som kanske kan pausa det 2 dagar eller lägga ett meddelande.
Men de skrev var jag förstod det att deras bara var på inkasso varning. Mitt är under uppsägning

Hej.
Jag har fått uppsägning av mitt lån som går ut den 22/3 annars går det vidare till kfg enligt mailet. Tror ni jag kan ha is i magen och vänta till lönen den 25 eller de skickar dit direkt ? Eller kommer det först till gothia inkasso ? Någon annan som har fått uppsägning som inte betalt när datumet är ?

Den går inte till kfg direkt, de skrev så också till mig. Den kommer gå till ghotia. Min gick ditt i början av januari, hade ca 4500 kr som jag fick 400 kr avbetalning på. Avbetalningen för mig började 1 månad efter jag fick skulden till inkasso.

Den går inte till kfg direkt, de skrev så också till mig. Den kommer gå till ghotia. Min gick ditt i början av januari, hade ca 4500 kr som jag fick 400 kr avbetalning på. Avbetalningen för mig började 1 månad efter jag fick skulden till inkasso.

Jag har exakt samma summa.
Okej men jag tror jag chansar och betalar in 2 dagar sent då jag har inga pengar innan lön till att betala av med. Tack så mycket för snabba svar

Jag har exakt samma summa.
Okej men jag tror jag chansar och betalar in 2 dagar sent då jag har inga pengar innan lön till att betala av med. Tack så mycket för snabba svar

Va inte orolig du fixar det. Jag fick inkassokrav från ghotia ca 10 dagar efter uppsägningen. I värsta fall om den hinner gå till inkasso så betalar du då eller mejlar dom och kommer överens om avbetalningsplan. Som sagt då flyttar dom första inbetalningen till nästkomande månad. Så du har till och ned tid på dig slutet av nästa månad innan den kan gå till kfg.

För min del har dessa mejl bara varit tomma hot. Hade skuld där för ca 1 år sedan och låg efter med en betalning och fick ett mejl i månaden om att det skulle lämnas över till kf om jag inte betalade.

Verkar vara så olika det där, jag fick varningar om inkasso efter första månaden och efter 40(?) dagar försening tror jag att det var jag fick meddelande från Gothia att jag hade 30 dagar på mig att betala totalskulden. Som tur var fick jag betalningsplan av dom istället då jag hade hög skuld där.

Hej
Tack för snabbt svar.
Det enda de har sagt när jag pratade med dem är att de kan inte garantera något om att det inte går vidare. Men jag försöker ringa imorgon igen så ser jag om jag får prata med någon annan som kanske kan pausa det 2 dagar eller lägga ett meddelande.
De säger så för att de försöker motivera dig till att betala och för att de rakt ut inte vill säga/erkänna att du kan ligga i deras system i minst 1-1,5 år innan någonting händer.

Ja tog 13 mån för mig innan det skickades till Gothia , skulden ökade endast med 2000 kr totalt så det var inte farligt :)

Mycket otrevligt sällskap! Jagar redan innan tiden har gått ut, värre än lus i pälsen. Vill ha reda på om de har inkassotillstånd (tillsammans med alla andra anslutna bolag)
men de tycks inte vara kapabla att svara på en enkel fråga. VARNING!! Undvik att låna här, så undviker du löss i pälsen!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp