- Meddelanden
- 2 229
- Mottagna reaktioner
- 743
- Poäng
- 737
Alltså Lumify ser till helheten och bara att du exempelvis betalar in 500-800 exempelvis visar ändå på god vilja av återbetalningsförmåga (enligt Lumifys egen utsago). Sen om du hör av dig eller inte tror jag egentligen inte spelar så stor roll, men det klart du kan uppfattas som en trevligare kund osv. I slutänden tror jag dock inte att det måste vara en fördel att man ha hört av sig och haft kontakt med dem...samtidigt som det kanske är det.Ni som har haft Lumify och är försenad med flera månader, svarar ni alltså inte på deras mail/sms/samtal och ba låter det vara? Jag satt mig i skiten och inser att jag inte kan betala minimumbetalningen denna månaden (har kollat och jag kan betala nästa månad), det går bara inte helt enkelt denna månaden. Har haft dom till och från hela året och betalat av helt några gånger så vet inte om det skulle vara värt att kontakta dom och förklara att jag inte kan betala denna månaden eller bara låta det vara för att "dra ut på det" istället? Detta skulle vara första gången för mig jag är sen med något lån överhuvudtaget så behöver lite råd för hur jag bör gå tillväga. Skulden ligger på totalt 15K just nu, minimum-förlägning är 3800.. Vet att detta kommer bli dyrt oavsett men det får jag helt enkelt ta.
Oavsett vad skulle jag sikta på att iallafall slänga in något och sedan förklara situationen
kör hårt!