Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lumify Inkasso?

Ni som har haft Lumify och är försenad med flera månader, svarar ni alltså inte på deras mail/sms/samtal och ba låter det vara? Jag satt mig i skiten och inser att jag inte kan betala minimumbetalningen denna månaden (har kollat och jag kan betala nästa månad), det går bara inte helt enkelt denna månaden. Har haft dom till och från hela året och betalat av helt några gånger så vet inte om det skulle vara värt att kontakta dom och förklara att jag inte kan betala denna månaden eller bara låta det vara för att "dra ut på det" istället? Detta skulle vara första gången för mig jag är sen med något lån överhuvudtaget så behöver lite råd för hur jag bör gå tillväga. Skulden ligger på totalt 15K just nu, minimum-förlägning är 3800.. Vet att detta kommer bli dyrt oavsett men det får jag helt enkelt ta.
Alltså Lumify ser till helheten och bara att du exempelvis betalar in 500-800 exempelvis visar ändå på god vilja av återbetalningsförmåga (enligt Lumifys egen utsago). Sen om du hör av dig eller inte tror jag egentligen inte spelar så stor roll, men det klart du kan uppfattas som en trevligare kund osv. I slutänden tror jag dock inte att det måste vara en fördel att man ha hört av sig och haft kontakt med dem...samtidigt som det kanske är det.
Oavsett vad skulle jag sikta på att iallafall slänga in något och sedan förklara situationen :) kör hårt!

För mig tog det 13 mån innan dom skickade vidare till gothia och det var för 2 mån sen

För mig tog det 13 mån innan dom skickade vidare till gothia och det var för 2 mån sen

Är ditt konto stängt nu pga att dom skickade till Gothia? Vet en som betalade och fick efter det reda på att dennes lån va skickat till gothia. Denne kunde låna igen och fick även höjd kreditgtäns, samma ytterligare 2 månader. Den betalade lånet i sin helhet och kunde låna igen i alla fall 3 gånger, varje gång högre kreditgräns....sen i september så betalades det igen i sin helhet och då var det plötsligt stopp, efter nån vecka ytterligare så står det att kontot är stängt pga inkasso fast allt är betalt. Hoppas du fattar hur jag menar blev långt och rörigt...

Är ditt konto stängt nu pga att dom skickade till Gothia? Vet en som betalade och fick efter det reda på att dennes lån va skickat till gothia. Denne kunde låna igen och fick även höjd kreditgtäns, samma ytterligare 2 månader. Den betalade lånet i sin helhet och kunde låna igen i alla fall 3 gånger, varje gång högre kreditgräns....sen i september så betalades det igen i sin helhet och då var det plötsligt stopp, efter nån vecka ytterligare så står det att kontot är stängt pga inkasso fast allt är betalt. Hoppas du fattar hur jag menar blev långt och rörigt...
Har faktiskt inte kollat det , har ju skulder hos kronofogden så tror inte jag kan göra så :)

Ni som har haft Lumify och är försenad med flera månader, svarar ni alltså inte på deras mail/sms/samtal och ba låter det vara? Jag satt mig i skiten och inser att jag inte kan betala minimumbetalningen denna månaden (har kollat och jag kan betala nästa månad), det går bara inte helt enkelt denna månaden. Har haft dom till och från hela året och betalat av helt några gånger så vet inte om det skulle vara värt att kontakta dom och förklara att jag inte kan betala denna månaden eller bara låta det vara för att "dra ut på det" istället? Detta skulle vara första gången för mig jag är sen med något lån överhuvudtaget så behöver lite råd för hur jag bör gå tillväga. Skulden ligger på totalt 15K just nu, minimum-förlägning är 3800.. Vet att detta kommer bli dyrt oavsett men det får jag helt enkelt ta.
Givet ska du höra av dig till dem! Då behöver du i alla fall inte gå omkring och fundera på saken ...

Kontaktade dom och förklarade läget, kan inte betala minimumbelopp men vill göra allt i min väg för att slippa inkasso/kfm.

De svarade att ärendet inte går till KFM föränn efter inkasso (Arvato). De kan inte skjuta upp datum eller liknande och månadens skuld blir istället det dubbla nästa månad (kommer verkligen inte kunna betala det) så jag vet inte riktigt. Jag kommer slänga in lite iallafall och se hur det blir, får ta det som det kommer helt enkelt. Till KFM går det iallafall inte!

Kontaktade dom och förklarade läget, kan inte betala minimumbelopp men vill göra allt i min väg för att slippa inkasso/kfm.

De svarade att ärendet inte går till KFM föränn efter inkasso (Arvato). De kan inte skjuta upp datum eller liknande och månadens skuld blir istället det dubbla nästa månad (kommer verkligen inte kunna betala det) så jag vet inte riktigt. Jag kommer slänga in lite iallafall och se hur det blir, får ta det som det kommer helt enkelt. Till KFM går det iallafall inte!
Ehm! Jag tror jag hade mitt ärende där i 340 dagar utan att betala. Inget hände. Jag tror du kan vara väldigt lugn.

Min skuld är dock på 15K så det kan bli dyrt, dock aldrig mer än 30K men ändå..

Menmen! Står dessutom att de kan bli anmärkning (därför jag blir orolig) men de rapporterar ju inte ens till UC och tar inte UC så kan de ens ge anmärkning då? o_O

Första inkassokrav kom idag efter 20 dagar angående betalningen som saknas med ett sista datum på 28/11. Utöver det är det hotet om anmärkningar, KFM och fan och hans moster. Även om jag lyckas låna privat för att täcka det här kravet lär ju nästkommande månad bli dubbelt igen vilket som så det ser mörkt ut.

Till en fråga jag fortfarande inte fått svar på här på forumet, kan de verkligen ge anmärkning trots att de varken tar UC eller rapporterar till UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp