Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Livet med skulder

Under hela min utmätningsperiod byggde jag mina naglar, 400:- var tredje vecka. Det var viktigt för mig, onödigt ja visst, dyrt under utmätning ja visst men för mig fanns det en värdighet i att fortsätta även under denna period. Hade jag varit lyckligare om jag inte gjort det, troligtvis inte. Hade nog känt mig miserabel för att jag slutat med det pga situationen och inte av min fria vilja.
Det gjorde du rätt i❤️❤️

Bra Syrran och alla att kunna njuta. Idag var en dålig dag. :l En i min närhet skröt om sitt hus för X antal miljoner och sin sambo som tjänar 100 000 mer i månaden än vad vi gör i mitt hushåll och fy vad utpumpad jag blev.
Har kämpat i min lilla bubbla och hållit humöret uppe och varit glad för små framsteg men efter det kände jag mig helt hopplös. Är glad när det går bra för andra men jag kände mig så himla misslyckad själv. Har precis kommit hem, mår illa, känner press. Det summerar väl dagen rätt bra.
Önskar jag kunde förändra situationen mer än vad jag kan, fortare, bättre. Skit.
Förlåt, ska trycka i mig ett vitlöksbröd och lyssna på musik jag med.

Bra Syrran och alla att kunna njuta. Idag var en dålig dag. :l En i min närhet skröt om sitt hus för X antal miljoner och sin sambo som tjänar 100 000 mer i månaden än vad vi gör i mitt hushåll och fy vad utpumpad jag blev.
Har kämpat i min lilla bubbla och hållit humöret uppe och varit glad för små framsteg men efter det kände jag mig helt hopplös. Är glad när det går bra för andra men jag kände mig så himla misslyckad själv. Har precis kommit hem, mår illa, känner press. Det summerar väl dagen rätt bra.
Önskar jag kunde förändra situationen mer än vad jag kan, fortare, bättre. Skit.
Förlåt, ska trycka i mig ett vitlöksbröd och lyssna på musik jag med.

Pengar gör jävligt stor skillnad, det är sant... för lugnet, i själen! Men den som skryter om det mår inte bra. En perfekt yta är just det, en yta. Den som är helt tillfreds är ödmjuk och har inget intresse av att trycka ner andra.

Pengar gör jävligt stor skillnad, det är sant... för lugnet, i själen! Men den som skryter om det mår inte bra. En perfekt yta är just det, en yta. Den som är helt tillfreds är ödmjuk och har inget intresse av att trycka ner andra.

Haha, ja, man kände sig ganska liten. Klart det hade varit kul men jaja. Tror man uppskattar saker på ett annat plan om man är medveten om exakt hur dåligt det hade kunnat gå om det var sämre. :oops:

Haha, ja, man kände sig ganska liten. Klart det hade varit kul men jaja. Tror man uppskattar saker på ett annat plan om man är medveten om exakt hur dåligt det hade kunnat gå om det var sämre. :oops:

Men förstå vad jobbigt att ständigt behöva imponera på din omgivning, tomheten det medför. Jag har haft ynnesten att träffa många människor i mitt liv och jag studerar dem alltid noga: de lyckligaste av dem har funnit sann kärlek eller tagit sig igenom rejäla svårigheter, och pengar köper varken eller.

Men förstå vad jobbigt att ständigt behöva imponera på din omgivning, tomheten det medför. Jag har haft ynnesten att träffa många människor i mitt liv och jag studerar dem alltid noga: de lyckligaste av dem har funnit sann kärlek eller tagit sig igenom rejäla svårigheter, och pengar köper varken eller.

Ja, ska kämpa mer och inte vara sotis, det blir inget bra av det. Är trött mentalt bara av all ekonomi som snurrar i huvudet.

Bra inlägg av dig, man behöver den remindern ibland. = ) Lycka sitter i möjligheten att känna den oavsett hur livet är. Eller som Dostojevskij säger i anteckningar ur ett källarhål, "om det regnar, spelar det då roll om man söker skydd i ett palats eller ett hönshus?" :)

Ja, ska kämpa mer och inte vara sotis, det blir inget bra av det. Är trött mentalt bara av all ekonomi som snurrar i huvudet.

Kämpa eller dö, eller hur? Eller finns det fler alternativ? :) Klart man kan vara sotis, jag ville bara bjuda på ett annat perspektiv. Och du är inte ensam.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp