Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Livet med skulder

Som jag och så många andra här inne lever med skulder!
Ikväll tänkte jag skiter i detta ältande med räkningar hit o dit och släpper min oro o ångest bara för ett tag!
Tog ett glas vin o lyssna på musik Ed Sheeran låtar från nya filmen med Lady Gaga Shallow bland annat!
Och för en stund mådde jag bra och livet kändes nästan som tidigare utan mina skulder! Hade ett liv för en stund kändes underbart!
Kram på er alla❤️❤️ Vi kämpar vidare ❤️

Med risk för att glorifiera alkohol för mycket och med risk för att en målgrupp med fallenhet för missbruk av diverse slag nu kan få en till så vill jag också slå slag för exakt det du säger. Man måste fan njuta i livet och det gör man med alkohol i rimliga mängder.
Jag mår som bäst när jag fått i mig ett glas fin jävla rom med fötterna på bordet, ishockey eller fotboll på TV:n - jeansen uppknäppta och en Cigarr i munnen. Det kostar inte så jävla mycket men det är kvalité på hög nivå. En kvalité undertecknad kommer bibehålla hela helgen! Jag är på upploppet i det viktigaste racet i mitt liv. Mjölksyran är påtaglig men nu ska jag åka som en Therese Northaug på doping! HÅLL I HATTEN!

Med risk för att glorifiera alkohol för mycket och med risk för att en målgrupp med fallenhet för missbruk av diverse slag nu kan få en till så vill jag också slå slag för exakt det du säger. Man måste fan njuta i livet och det gör man med alkohol i rimliga mängder.
Jag mår som bäst när jag fått i mig ett glas fin jävla rom med fötterna på bordet, ishockey eller fotboll på TV:n - jeansen uppknäppta och en Cigarr i munnen. Det kostar inte så jävla mycket men det är kvalité på hög nivå. En kvalité undertecknad kommer bibehålla hela helgen! Jag är på upploppet i det viktigaste racet i mitt liv. Mjölksyran är påtaglig men nu ska jag åka som en Therese Northaug på doping! HÅLL I HATTEN!

Jag kunde inte ha sagt de bättre självt... Amen to that !! ❤️
För mig är det exakt samma sak... För mig finns de inget härligare än att få komma hem en fredagkväll efter en hård arbetsvecka & göra en god middag tillsammans med dottern eller vännerna eller även ibland ensam och hälla upp ett glas rödtjut... Helgen är inledd, njutningen & avkopplingen är total & jag mår som den prinsessa jag är ! (Haha)
Som @Syrran skrev oxå - addera litta go musik och ja mår då som ja förtjänar, dvs UTMÄRKT !!

Jag orkar inte ens diskutera alkoholens skadeverkningar om man dricker för mycket, för det gör jag inte ! För mig är vin enkom NJUTNING på hög nivå ! :)

Ikväll tänkte jag skiter i detta ältande med räkningar hit o dit och släpper min oro o ångest bara för ett tag!
Tog ett glas vin o lyssna på musik Ed Sheeran låtar från nya filmen med Lady Gaga Shallow bland annat!
Och för en stund mådde jag bra och livet kändes nästan som tidigare utan mina skulder! Hade ett liv för en stund kändes underbart!

Farligt inlägg... snart jagar ”moral kärringarna” Dig :D, men JAG håller med Dig fullständigt... :p

[QUOTE

Helt rätt!

Hur det än låter i andras öron så kan man fan inte späka sig hela tiden. Hoppas du njöt riktigt för det är du värd,

Håller med er alla! Hade absolut inte klarat mig utan att få njuta och koppla av på det sätt ni beskriver ovan.

Tillvaron är så stressig och när man får lämna den ett tag så blir iaf jag ytterst ödmjuk och tacksam över livet.

Visualiserar den dagen som målbild, när detta lugn kan infinna sig varje dag även om det är långt dit.

Kämpa och njut om vartannat ❤️

Håller med er alla! Hade absolut inte klarat mig utan att få njuta och koppla av på det sätt ni beskriver ovan.

Tillvaron är så stressig och när man får lämna den ett tag så blir iaf jag ytterst ödmjuk och tacksam över livet.

Visualiserar den dagen som målbild, när detta lugn kan infinna sig varje dag även om det är långt dit.

Kämpa och njut om vartannat ❤️

Just Din sista mening har en extrem innebörd för mig oxå... ”kämpa & njut om vartannat” - så oerhört klockrent sagt !!! ❤️

Jag förstår helt och fullt tanken. Tanken att alkoholen hjälper till på sitt sätt, inget fel i att använda alkohol på det sättet, som med allt annat är det ju så länge det inte får konsekvenser över övriga livet inte ett missbruk.

Jag tycker precis som ni andra vi måste unna oss lite vardagslyx ibland, det kan vara att man trots skulder köper nått litet man egenteligen inte behöver, man kanske äter lite finare mat eller kör lite mer bil än man egenteligen behöver.

Folk utanför sånna här långvariga problem tänker kort och utifrån sig själva.

Tror många skulle tänka "va? köper du vin när du har skulder, betala dem först sen kan du unna dig" och så kommer de fortsätta tänka tills den dag de själva är i en liknande situation.

Så ni som gillar att njuta av ett par glas vin eller nått starkare. Just do it. (själv har jag typ inga laster kvar nu när jag inte spelar. Är nog förbannat tråkig ;) Nog för att jag kan dricka ibland, men varken röker, snusar, dricker kaffe, The eller gillar öl eller vin, dricker gör jag helt enkelt för att bli berusad om det är fest.)

Jag kunde inte ha sagt de bättre självt... Amen to that !! ❤️
För mig är det exakt samma sak... För mig finns de inget härligare än att få komma hem en fredagkväll efter en hård arbetsvecka & göra en god middag tillsammans med dottern eller vännerna eller även ibland ensam och hälla upp ett glas rödtjut... Helgen är inledd, njutningen & avkopplingen är total & jag mår som den prinsessa jag är ! (Haha)
Som @Syrran skrev oxå - addera litta go musik och ja mår då som ja förtjänar, dvs UTMÄRKT !!

Jag orkar inte ens diskutera alkoholens skadeverkningar om man dricker för mycket, för det gör jag inte ! För mig är vin enkom NJUTNING på hög nivå ! :)
Ja ett glas vin eller två gör ingen skada tvärtom kan förhöja livskvalité så länge det är på lagom nivå!

Under hela min utmätningsperiod byggde jag mina naglar, 400:- var tredje vecka. Det var viktigt för mig, onödigt ja visst, dyrt under utmätning ja visst men för mig fanns det en värdighet i att fortsätta även under denna period. Hade jag varit lyckligare om jag inte gjort det, troligtvis inte. Hade nog känt mig miserabel för att jag slutat med det pga situationen och inte av min fria vilja.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp