Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Livet med skulder

Jag håller på med budget och sånt men kan ju inte logga in på min mans ekonomi, har stenkoll på min egen. Jag har nog bättre koll än honom på hans lån fast jag inte har full insyn, stör mig på att han tycker att det är så "krångligt" men han är väl bra på annat. Om jag inte har hans mejl, bank-id osv. kan jag inte slå ihop en familjebudget snabbt med honom inräknad för jag hinner inte sitta och vänta på att han segt ska räkna ihop allt.

Jag lägger upp saker på Tradera med ett barn och han är ute med ett barn och hugger träd och grillar i solen så man är rätt upptagen. Jobbar, äter, sover i veckorna liksom.

Jag och min sambo har också två barn, vet vilket pussel det är att få ihop. Men faktum är att det här berör barnen lika mycket som er, och måste prioriteras om ni ska ha en chans. Så mannen får vackert sätta sig ned, förslagsvis tillsammans med dig, och ta fram alla uppgifter som ni behöver. Om ni vill ha stöd i det arbetet så kan ni antingen kontakta den bank ni känner mest förtroende för, eller en ekonomisk rådgivare på kommunen.

Jag pratade med honom nu lugnt och snällt om att vi ska skriva upp alla hans lån och månadskostnader nästa gång vi nattat för att kunna göra en ordentlig budget med allt inräknat. Han höll med, phew. Jag vill inte stressa någon.

Jag och min sambo har också två barn, vet vilket pussel det är att få ihop. Men faktum är att det här berör barnen lika mycket som er, och måste prioriteras om ni ska ha en chans. Så mannen får vackert sätta sig ned, förslagsvis tillsammans med dig, och ta fram alla uppgifter som ni behöver. Om ni vill ha stöd i det arbetet så kan ni antingen kontakta den bank ni känner mest förtroende för, eller en ekonomisk rådgivare på kommunen.

Ja, jag vet att det finns rådgivare och att barnen påverkas om man får det sämre ställt. Nu har vi det lugnt med mat och hyran är billig, har inte ändrat något i familjen så som leksaker, mat, kläder osv. Jag har aldrig varit slösaktig ändå med barnkläder eller leksaker så det är ingen skillnad så för barnen och vi är lugna och glada. Men vi ska betala av allt så vi inte får problem i framtiden och så vi kan spara mycket. Vi kommer få in mycket på skatteåterbäring, bilförsäljning och att sälja saker men jag har börjat jobba heltid, är gravid i vecka 19 och skriver uppsats så jag har skjutit upp det tills nu i helgen. Kanske borde ha stressat mer men jag orkar inte stressa.

Ja, jag vet att det finns rådgivare och att barnen påverkas om man får det sämre ställt. Nu har vi det lugnt med mat och hyran är billig, har inte ändrat något i familjen så som leksaker, mat, kläder osv. Jag har aldrig varit slösaktig ändå med barnkläder eller leksaker så det är ingen skillnad så för barnen och vi är lugna och glada. Men vi ska betala av allt så vi inte får problem i framtiden och så vi kan spara mycket. Vi kommer få in mycket på skatteåterbäring, bilförsäljning och att sälja saker men jag har börjat jobba heltid, är gravid i vecka 19 och skriver uppsats så jag har skjutit upp det tills nu i helgen. Kanske borde ha stressat mer men jag orkar inte stressa.

Då är bollen i rullning, underbart! Det här fixar ni.

Man måste ju sjunga, dansa och sånt med. =D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp