Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Livet med skulder

Vet det är jobbigt! Har också vänner eller vänner o vänner folk jag känner som lever i lyx dyra resor nya bilar senaste nya Audi A5 hus med pool mm människor med god ekonomi helt enkelt!
Man blir liten och ännu mera nedstämd! Kanske låter avundsjukt men man blir mera påmind om sin dåliga ekonomi speciellt när man egentligen inte behövt ha det så här! Och som jag skrev tidigare jag har själv ställt till detta!
Vet att flera här råkat illa ut med ekonomin av andra skäl på grund av fel människor omkring sig och dom är det synd om förjäkligt! Men jag vill bara slå mig själv för att varit dum rent utsagt!
Kram till dig❤️❤️

Det vi inte vet men kan ana är att bakom all denna lyx så finns ingen äkta lycka, skulle säga att priset för allt sånt där måste i de flesta fall kosta mer än de smakar, antingen är det att de jobbar 24/7 eller så knakar förhållandet i fogarna, eller nått annat basic. Låter som en klyscha men accepterar man sin situation och gör så lite som bara är möjligt av sånt man inte egenteligen vill, och tar vara på det lilla så mår man rätt bra i enkelhet. Vi vet inte om de här människorna också dribblar med ekonomin och tänk den dan nått händer, hur långt går det inte innan de prioriterar om utifall att pengarna börjar tryta. Det stora huset och den lyxiga bilen är ju troligtvis ihop lånat. När de feta inkomsterna slutar trilla in vem betalar då?

Är hellre än lycklig fattig man en en olyckligt rik. Även om lagom av allt vore bäst)

Det vi inte vet men kan ana är att bakom all denna lyx så finns ingen äkta lycka, skulle säga att priset för allt sånt där måste i de flesta fall kosta mer än de smakar, antingen är det att de jobbar 24/7 eller så knakar förhållandet i fogarna, eller nått annat basic. Låter som en klyscha men accepterar man sin situation och gör så lite som bara är möjligt av sånt man inte egenteligen vill, och tar vara på det lilla så mår man rätt bra i enkelhet. Vi vet inte om de här människorna också dribblar med ekonomin och tänk den dan nått händer, hur långt går det inte innan de prioriterar om utifall att pengarna börjar tryta. Det stora huset och den lyxiga bilen är ju troligtvis ihop lånat. När de feta inkomsterna slutar trilla in vem betalar då?

Är hellre än lycklig fattig man en en olyckligt rik. Även om lagom av allt vore bäst)

...men man ska inte glömma att det finns faktiskt många som har det bra ställt & som faktiskt är lyckliga... Jag har iallafall många i min närhet som är just det !! :)
...och jag missunnar inte dom det. Det måste vara en underbar kombo - ekonomiskt ”oberoende” och samtidigt lycklig !!! :)
Vad är värst? Att vara rik och olycklig eller vara fattig och olycklig?!
Eller kombon -rik & olycklig kontra fattig & lycklig... ?!
Jag kommer alla dagar i veckan att välja RIK & LYCKLIG, men just nu får ja nöja mig med att vara ”fattig och glad”, men jag kommer ALDRIG ge upp ambitionen om ett bättre ekonomiskt liv... :) som involverar PURE HAPPINESS !!! :)

Happy FRIDAY folks :)

...men man ska inte glömma att det finns faktiskt många som har det bra ställt & som faktiskt är lyckliga... Jag har iallafall många i min närhet som är just det !! :)
...och jag missunnar inte dom det. Det måste vara en underbar kombo - ekonomiskt ”oberoende” och samtidigt lycklig !!! :)
Vad är värst? Att vara rik och olycklig eller vara fattig och olycklig?!
Eller kombon -rik & olycklig kontra fattig & lycklig... ?!
Jag kommer alla dagar i veckan att välja RIK & LYCKLIG, men just nu får ja nöja mig med att vara ”fattig och glad”, men jag kommer ALDRIG ge upp ambitionen om ett bättre ekonomiskt liv... :) som involverar PURE HAPPINESS !!! :)

Happy FRIDAY folks :)

Det är väl lite det jag menar att det nog finns en hel del människor som vi TROR är lyckliga, vad är lycklig? Jag har inte riktigt hittat rätt förklaring för det ordets innebörd för mig.
Klart att man hellre är ekonomiskt oberoende, men det livet är nog inte så lätt heller.

Helt övertygad om att om man hittar sin egen lycka så kan den finnas där som totalt luspank. Men pengar är bra för det gör saker enklare och en mindre sak att oroa sig för.

Japp fredag. .. Tog visst komp idag börjar dagen i badkaret (1 timme till kanske sen skall jag åka till storstan och titta på stressade människor och njuta av att jag själv längre inte ständigt har den där inre stressen)

Det är väl lite det jag menar att det nog finns en hel del människor som vi TROR är lyckliga, vad är lycklig? Jag har inte riktigt hittat rätt förklaring för det ordets innebörd för mig.
Klart att man hellre är ekonomiskt oberoende, men det livet är nog inte så lätt heller.

Helt övertygad om att om man hittar sin egen lycka så kan den finnas där som totalt luspank. Men pengar är bra för det gör saker enklare och en mindre sak att oroa sig för.

Japp fredag. .. Tog visst komp idag börjar dagen i badkaret (1 timme till kanske sen skall jag åka till storstan och titta på stressade människor och njuta av att jag själv längre inte ständigt har den där inre stressen)

Hahaha... ha en underbar dag medans Du tittar på stressade människor ;)
Själv tillhör ja just nu den kategorin av människor & ska nu sätta mig i bilen för att försöka komma i tid till mitt första morgonmöte, som är uppe i Hbg... En timmes bilfärd med förhoppning om att inga bilköer uppstår, vilket genererar ett adrenalinpåslag om 100% i negativ bemärkelse... :(

Hahaha... ha en underbar dag medans Du tittar på stressade människor ;)
Själv tillhör ja just nu den kategorin av människor & ska nu sätta mig i bilen för att försöka komma i tid till mitt första morgonmöte, som är uppe i Hbg... En timmes bilfärd med förhoppning om att inga bilköer uppstår, vilket är enormt stressande... :(
Tack, usch va drygt. Efter att jag för nån vecka sedan blev stoppad av polisen och bara på grund av att jag tog på mig allt var trevlig och uppenbart ångerfull "och förstod att jag gjort fel" blev tillsagd "xxxxxx du är en hyvens medborgare och förstår att du gjort fel så jag släpper dig med en varning" så har jag jobbat med min betongfot och faktiskt kännt mig lugnare där med kör man effektiv istället för intensivt kommer man fram i stort sett samtidigt. Att sitta och köra med nåns baklucka på sin front i stort sett skapar också stress i sig bättre hålla avstånd och lägga i sportläget när tillfälle finns och glida förbi. Hoppas det är tomt på vägarna til hbg... (låga odds men plötsligt händer det)

Kan nog inte dra alla som lever i lyx och är välbärgade över en kam. Lika väl som vi hittar ”lycka” i våra situationer finns det dom som har det lika dåligt ställt som inte hittar guldkornen.

Samma med dem som har det gott ställt, vissa är lyckliga och har det bra. Andra lever på gränsen med en fasad.

Men tänk att komma tillbaka till sin ursprungliga sits med ett eller noll lån och gå förbi den och börja ha en hel del pengar på hög tids nog med all kunskap ackumulerad under tiden man kämpade. Det är min dröm. Bli en 2.0 av sig själv och få uppleva trygghet och inre lugn, stolthet. När man verkligen märker att allt går åt rätt håll igen. Nu går jag och måste lappa lite i ekonomin så jag går nog back. På grund av att jag slutade spela utan att ha betalat igen de värsta sms lånen. Såg ingen annan lösning än att ge upp då, känns bra mentalt men vill så gärna få ihop kalkylen. Tänk vad 100-200 000 hade gjort skillnad. Jag är så nervös över allt som ska klaffa nu. Skatteåterbäring, försäljningar, osv. Klara en månad i taget.
Hade velat dra in mycket pengar men grundlön är 22500 efter skatt och inga superbra idéer finns till att starta upp något stort.

Men tänk att komma tillbaka till sin ursprungliga sits med ett eller noll lån och gå förbi den och börja ha en hel del pengar på hög tids nog med all kunskap ackumulerad under tiden man kämpade. Det är min dröm. Bli en 2.0 av sig själv och få uppleva trygghet och inre lugn, stolthet. När man verkligen märker att allt går åt rätt håll igen.

Det är det här jag menar. Det här skapar en långvarig tillfredsställelse och blir en källa från vilken man hela tiden kan fylla på sin självkänsla genom att bara hålla sig på banan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp