Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden minimum pay ?

Är av princip emot alla former av bidrag och föredrar ett lånbaserat system alternativt aktivitetsplikt, men just barnbidraget är något jag till fullo står bakom. Nyblivna mammor bör kunna ha barnomsorg som heltidssyssla.

Hade hellre sett det som Finland har. Hörde om det för ett tag sen.

Du får en låda med allt du kan tänka dig till ett barn som du kommmer behöva av staten.

Har dock inget emot barnbidraget vet inte om Finland har både och.

Nyblivna mammor är ju hemma heltid idag ?

Är av princip emot alla former av bidrag och föredrar ett lånbaserat system alternativt aktivitetsplikt, men just barnbidraget är något jag till fullo står bakom. Nyblivna mammor bör kunna ha barnomsorg som heltidssyssla.

Barnbidrag är ju dessutom fan inga pengar. Pappan får 600 kronor mamman får 600 kronor.
Det är typ vad man lägger bara på blöjor och våtservetter i månaden.

Vad krävs? Kan väl inte vara så svårt att bli professionell bidragstagare.

Var han och hans sambo som jobbade 100% ich hade 45k som kände att det inte var nästan värt att jobba.

Är det ju knappt, men hade ju blivit galen själv av att gå hemma.

Tog bara upp der eftersom det skiljer så mycket från vad jag har vid utmätning .
Så hur ska jag och min man göra för att få 35000 i bidrag? Har ett barn, så ja vi får 1250 i bidrag. Maken är arbetssökande och får 0kr i bidrag. Jag jobbar heltid och om jag säger upp mig har jag karens innan jag kan få a-kassa och om det räknas som bidrag så, ja då kanske det blir så mycket, men jag måste ju söka jobb och har inga problem att få det. Så det faller ju ganska snabbt.

Barnbidrag är ju dessutom fan inga pengar. Pappan får 600 kronor mamman får 600 kronor.

Just nu täcker väl barnbidraget mat och blöjor, 6mån tös.

Men täcker ju inte kläder och allt annat. Men mycket man köper säljer man väl sen så man får tillbaka några kroner för allt

Så hur ska jag och min man göra för att få 35000 i bidrag? Har ett barn, så ja vi får 1250 i bidrag. Maken är arbetssökande och får 0kr i bidrag. Jag jobbar heltid och om jag säger upp mig har jag karens innan jag kan få a-kassa och om det räknas som bidrag så, ja då kanske det blir så mycket, men jag måste ju söka jobb och har inga problem att få det. Så det faller ju ganska snabbt.

Inte bidragsproffs så jag vet inte

Flerbarnstillägget är dock rejält, framförallt från barn 4, ett extra barnbidrag per barn då

Säg 2 vuxna utan inkomst. 4 ungar på heltid som helst är från tidigare förhållanden.
Barnbidraget 5000, flerbarnstillägg ca 2000, underhållsstöd ca 6300. Det är 13k som dom skulle få även om dom tjänade miljoner.
Har dom 0 inkomst och försörjningsstöd är det ca 18000 plus hyran minus bostadsbidrag. Gissar ca 18000 + 8000 -3000, så 21000 försörjningsstöd. Plus de 13 som alla får, ca 34000. Sista tusenlappen är väl pga mina ca-belopp.

Inte riktigt rätt uträknat, det är inte bara bostadsbidraget som man räknar bort från försörjningsstödet. Barnbidrag, flerbarnstillägg samt underhållsstöd räknas som inkomst och räknas också bort. Av de 21 000:- ska alltså 13 000:- räknas bort och mellanskillnaden om 8 000:- betalas ut.

Senast ändrad:
Alltså barnbidraget täcker precis förskoleavgiten iallafall här där vi bor :) kunde likaväl sagt inget barnbidrag och du slipper avgiften :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp