Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden minimum pay ?

Tror du nästa lågkonjunktur blir kort efter en på 10 år?

Kommer bli mer utdragen än jag upplevt i mitt liv. Nä har 30+ år till pension .

Omöjligt att svara på i förhand, hur långa konjunkturerna blir. Men oavsett kommer 30+ år framåt ge bäst avkastning via börsen. Det visar all historik :) Ungefär som att rörlig ränta alltid är billigare än fast, ur ett längre perspektiv.

Är investerat i marknaden, toppen av en konjunktur just nu...

Har allt i guld sedan 2018... och kommer övergå till räntor även senare även om det är garanterad minus avkastning så kommer det vara enda sättet att skydda kapitalet

Guld skulle i alla fall inte jag våga köpa. Du som har allt i guld och antagligen är insatt: visst är det så att den som köpte guld under peaken 1980 ännu inte har fått tillbaka sina pengar? Det måste vara lite surt att ha väntat i 39 år på att vända en förlust, men inte ha kommit dit än...

Guld skulle i alla fall inte jag våga köpa. Du som har allt i guld och antagligen är insatt: visst är det så att den som köpte guld under peaken 1980 ännu inte har fått tillbaka sina pengar? Det måste vara lite surt att ha väntat i 39 år på att vända en förlust, men inte ha kommit dit än...

Tog till 2008 för att vi skulle printa samma pris så nästan korrekt, sedan gick guld till 1900dollar när alla centralbanker började med olika typer av stimuleringar, idag är guld på 1500 dollar och nya stimulanser kommer ske närmsta månader året. Guld kommer gå över 2000 denna resa, lär säkerligen bli en bubbla innan det är klart.

Mitt guld är inköpt på 1250 nivån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp