- Meddelanden
- 22 634
- Mottagna reaktioner
- 16 060
- Poäng
- 10 747
Flerbarnstillägget är dock rejält, framförallt från barn 4, ett extra barnbidrag per barn då
Flerbarnstillägget borde naturligtvis plockas bort.
Flerbarnstillägget är dock rejält, framförallt från barn 4, ett extra barnbidrag per barn då
Ja, och därför är jag FÖR barnbidrag även om jag är emot andra former av bidrag, vilket var min poäng.
Är av princip emot alla former av bidrag och föredrar ett lånbaserat system alternativt aktivitetsplikt, men just barnbidraget är något jag till fullo står bakom. Nyblivna mammor bör kunna ha barnomsorg som heltidssyssla.
Jag antar att du blandat ihop barnbidrag med föräldrapenning? Föräldrapenning är liksom den inkomst man har för att ta hand om barnet, den är något högre än barnbidraget också, 1250 i barnbidrag (om jag minns rätt) och föräldrapenning kan gå upp mot 30k brutto per månad.

Är varken politiker eller har egna barn så för mig är alla pengar som går till föräldrar för barnomsorg = barnbidrag.![]()
Föräldrapenningen är ju baserad på inkomsten och är väl mer en form av inkomstförsäkring?Jag antar att du blandat ihop barnbidrag med föräldrapenning? Föräldrapenning är liksom den inkomst man har för att ta hand om barnet, den är något högre än barnbidraget också, 1250 i barnbidrag (om jag minns rätt) och föräldrapenning kan gå upp mot 30k brutto per månad.
Föräldrapenningen är ju baserad på inkomsten och är väl mer en form av inkomstförsäkring?
Att bara gå på bidrag ger en väldigt kass pension...
Ja det har blivit riktigt jobbigt för mångaDet kan det tyvärr göra att jobba också. Min mor får ut 7 000 i månaden trots 35 år som heltidsarbetande och ett par års sjukskrivning på slutet.
Hoppas att hon får ut bostadstillägg.