Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Fick svar från min HL nu att de skickat ut påminnelser till ngr gäldenärer som inte inkommit med skulder. Har inledande från mitten på sept.

hur många påminnelser skickar krf ut? Eller går dom vidare till slut och skippr den skulden?

Är det förslaget eller inledandet bara?

Är det förslaget som inte lyckas bli delgett så kan det dra ut på tiden med månader...

Jag fick ett mejl med 12 frågor.
Hur din och partners inkomst ser ut, värdepapper/tillgångar, orsak till skulder, senaste lånet, hur man går runt, vad man har gjort för att ta sig ur etc etc etc.
Kändes som en upprepning av det man redan fyllt i i ansökan.

Är nog kvalificerad på samtliga parametrar faktiskt. Stora frågan är hur dom kommer resonera kring hur pass nya skulder är, är 1 år nytt lån? 2 år? 5 år?
Det är liksom öppet för tolkning och vilket humör handläggaren på KFM har...

Är nog kvalificerad på samtliga parametrar faktiskt. Stora frågan är hur dom kommer resonera kring hur pass nya skulder är, är 1 år nytt lån? 2 år? 5 år?
Det är liksom öppet för tolkning och vilket humör handläggaren på KFM har...

Det beror nog också på vad det ”nyaste” lånet gått till. Att ta ett nytt lån för att få bättre ränta låter ju inte direkt negativt, hade lånet däremot gått till att konsumera eller öka på skulderna lär det nog se värre ut. Då finns det ju ingen brytpunkt till skuldsättningen.

Är det förslaget eller inledandet bara?

Är det förslaget som inte lyckas bli delgett så kan det dra ut på tiden med månader...
Tack för svar. Det är tyvärr bara inledande. Skickar man ut påminnelser tills de inkommer?

Rent krast så skulle jag tro att det inte kommer bli något problem. Men det är bara min spontana tanke. Eventuellt om du får en liten högre månadskostnad på skuldsaneringen men läser det som att ni går i princip +-0. Men det är ju värt att ompröva.

Stod inte din fru på någon bil för 95.000kr? Då du valt att promenera och längre inte har någon bensin kostnad så vet jag inte hur kfm tänker kring det.

Jag fick in på kfm och gjorde en förbehållsberärkning och då skulle vi betala 1000 kr mer mot tidigare. Då får borgenärerna mer pengar än tidigare. Får en fin slutlön från min nuvarande i arbetsgivare, i januari utbetalt nästan 85 tusen kronor. Lön för december + semesterersättning.

Inte jag heller, får väl se vad dom säger kring bilen.

Tänkte på en sak, om man gör en ansökan hos KFM om skuldsanering blir den då registrerad på deras hemsida / mina sidor?

Sker det ganska "tidigt"?

Om jag skickar in det gör jag det via post snigelvägen via kommunens budget och skuldrådgivare hur snabbt hamnar det i KFM:s rullor så att säga?

Tänkte på en sak, om man gör en ansökan hos KFM om skuldsanering blir den då registrerad på deras hemsida / mina sidor?

Om jag skickar in det gör jag det via post snigelvägen via kommunens budget och skuldrådgivare hur snabbt hamnar det i KFM:s rullor så att säga?
Tog ca en vecka ungefär från att jag la det på posten tills det registrerades och jag fick på kivra att dom tagit emot min ansökan om skuldsanering. Dock finns det inte registrerat på mina sidor, är nog för jag skickade in med post.

Jag skickade in via skuldrådgivare men det var ändå via nätet.

Jag fick in på kfm och gjorde en förbehållsberärkning och då skulle vi betala 1000 kr mer mot tidigare. Då får borgenärerna mer pengar än tidigare. Får en fin slutlön från min nuvarande i arbetsgivare, i januari utbetalt nästan 85 tusen kronor. Lön för december + semesterersättning.

Inte jag heller, får väl se vad dom säger kring bilen.
Skulle ompröva det där direkt i januari 2023 för att inte riskera skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp