Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Från när ansökan skickades in,

Tack för svar men är lite för trött med två småbarn som vägrar sova :D

Om jag skulle skicka en ansökan idag 8 november - Ponera att jag sedermera får inledande om 2 månader - beviljad skuldsanering om 8 månader.

Räknas då min skuldsanering med start idag 8 november och håller på till 8 november 2027?
Hur är det med betalningsplanen för den lär ju inte börja förrän vid "riktiga" godkännandet.

Någon får gärna förklara detta utförligt för jag förstår inte alls :D

Tack för svar men är lite för trött med två småbarn som vägrar sova :D

Om jag skulle skicka en ansökan idag 8 november - Ponera att jag sedermera får inledande om 2 månader - beviljad skuldsanering om 8 månader.

Räknas då min skuldsanering med start idag 8 november och håller på till 8 november 2027?
Hur är det med betalningsplanen för den lär ju inte börja förrän vid "riktiga" godkännandet.

Någon får gärna förklara detta utförligt för jag förstår inte alls :D
Den räknas från den dagen du får inledande ! Inte när du sökte sanering !

Okej.

Säg att jag får inledande 1 januari - men beviljat för 1 maj då är det ju ett glapp på 5 månader? Vad gör man under dom fem månaderna utav "glapp" måste man betala som på en vanlig skuldsanering eller kommer dra dras som en löneutmätning?

Okej.

Säg att jag får inledande 1 januari - men beviljat för 1 maj då är det ju ett glapp på 5 månader? Vad gör man under dom fem månaderna utav "glapp" måste man betala som på en vanlig skuldsanering eller kommer dra dras som en löneutmätning?
Man börjar betala månaden efter man får beslutat om inledande. Jag fick beslut 7/4 och min första betalning var således i maj. Man betalar på sin skuldsanering intill dess beslut om beviljande kommer.
I ditt exempel skulle du betala första gången i slutet av februari och fortsätta under den tid betalningsplanen gäller, oftast fem år..

Tack för alla svaren! Då är jag lite mer med på det hela. Men en sak är jag fortsatt konfunderad över.

Om jag skulle söka så tror jag att en ansökan för mig kan stå och falla på hur "nya" skulderna är. När KFM ska besluta om jag ska få inledande eller inte då får dom ju bara mina belopp, hyra och vem jag är skyldig pengar bland massa annat.

Dom vet ju inte när dessa skulder ha tillkommit när dom fattar beslut om inledande? Hade ju varit surt att få inledande och sen att man i senare skede nekas på grund av nya skulder kan jag tycka.

Tack för alla svaren! Då är jag lite mer med på det hela. Men en sak är jag fortsatt konfunderad över.

Om jag skulle söka så tror jag att en ansökan för mig kan stå och falla på hur "nya" skulderna är. När KFM ska besluta om jag ska få inledande eller inte då får dom ju bara mina belopp, hyra och vem jag är skyldig pengar bland massa annat.

Dom vet ju inte när dessa skulder ha tillkommit när dom fattar beslut om inledande? Hade ju varit surt att få inledande och sen att man i senare skede nekas på grund av nya skulder kan jag tycka.

De kommer fråga när du tog senaste lånet, handläggaren ringer innan beslut om inledande eller inte. Hur nya skulderna är och att det är ok skiljer sig väldigt mycket beroende på situationen .

De kommer fråga när du tog senaste lånet, handläggaren ringer innan beslut om inledande eller inte. Hur nya skulderna är och att det är ok skiljer sig väldigt mycket beroende på situationen .

I samband med första samtalet som man får, det innan ett eventuellt inledande. Vad är det mer dom brukar fråga om förutom hur nya skulderna är?

I samband med första samtalet som man får, det innan ett eventuellt inledande. Vad är det mer dom brukar fråga om förutom hur nya skulderna är?

De går igenom din ansökan, kollar av att det stämmer det du skrivit osv. Frågar lite varför du har skulder, omständigheter mm.

Hmm. Om jag skulle söka kommer det att bli intressant se om dom tycker mina lån är tillräckligt gamla.

Om man ser i rent belopp, alltså kronor så skulle jag uppskatta att 90% av totalen är 2 år och äldre. Merparten kommer väl vara ganska exakt två år gamla lån.

Men alla dessa lån togs ju för att jag fick bättre ränta än det gamla lånet...

Jag fick ett mejl med 12 frågor.
Hur din och partners inkomst ser ut, värdepapper/tillgångar, orsak till skulder, senaste lånet, hur man går runt, vad man har gjort för att ta sig ur etc etc etc.
Kändes som en upprepning av det man redan fyllt i i ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp