Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Och hur vet man att det är jag som betalat? Om det kommer in en betalning.
Ja du kanske genom att ditt konto använts till inbetalningen.
Din del av skulden ingår i din sanering betalas den av i sin fullo så är det detsamma som att en borgenär gynnats

Och hur vet man att det är jag som betalat? Om det kommer in en betalning.

Men ärligt talat hur kan du riskera din sanering för en skuld på ynka 3000? Då borde du kanske ha betalat den innan du ens ansökte.

Ja eftersom att det är du som har skulden så är räntan fryst för din del. Din medlåntagare däremot måste betala lånet med ränta.

När jag loggar in med mobilt-bank id på den skulden så lägger dom på ränta en gång om året 25-30 tusen.

Som din fru ska betala då eller?

Det är vad dom säger (norska inkassobolaget), att hon får betala det som är kvar när min skuldsanering är klar. Men dom puttar på ränta varje år på skulden, så det som kfm betalar in till på skulden i maj varje år äts upp direkt av räntan så skulden minskar ingenting. Den ökar istället eftersom räntan är högre än vad kfm sätter in på skulden.

Men jag kommer att hjälpa min fru att vi kommer att invända mot detta krav när hon kommer att få börja betala, att dom har kastat på ränta varje år, att skulden inte alls har minskat. Räntan varje år är mer än vad kfm betalar in, nästan det dubbla. Jag trodde följande att:

Om jag har en skuld med min fru på ex. 500 tusen, då fryses räntan i fem år (betalningsplan på fem år) och när fem har gått så låt oss säga, då är det 230 tusen kvar på denna skuld och inte att inkassobolag kastar på 38 tusen i ränta varje år och kfm betalar in 18 tusen kronor en gång om året. Då ökar skulden istället för att minska.

Senast ändrad:
Det är vad dom säger (norska inkassobolaget), att hon får betala det som är kvar när min skuldsanering är klar. Men dom puttar på ränta varje år på skulden, så det som kfm betalar in till på skulden i maj varje år äts upp direkt av räntan så skulden minskar ingenting. Den ökar istället eftersom räntan är högre än vad kfm sätter in på skulden.

Men jag kommer att hjälpa min fru att vi kommer att invända mot detta krav när hon kommer att få börja betala, att dom har kastat på ränta varje år, att skulden inte alls har minskat. Räntan varje år är mer än vad kfm betalar in, nästan det dubbla. Jag trodde följande att:

Om jag har en skuld med min fru på ex. 500 tusen, då fryses räntan i fem år (betalningsplan på fem år) och när fem har gått så låt oss säga, då är det 230 tusen kvar på denna skuld och inte att inkassobolag kastar på 38 tusen i ränta varje år och kfm betalar in 18 tusen kronor en gång om året. Då ökar skulden istället för att minska.

Fast din fru borde ju betala på skulden redan nu jämsides med din skuldsanering. Kom dock inte ihåg om du skrivit att hon inte kan betala just nu?

Fast din fru borde ju betala på skulden redan nu jämsides med din skuldsanering. Kom dock inte ihåg om du skrivit att hon inte kan betala just nu?

Hon betalar ingenting för hon har inte fått någon fordran. De ska söka henne när min sanering är avslutad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp